24.10.2014

Possun sydämiä

Nyt mulla on parvekkeella kylmässä kamala kasa possun tuoreita sydämiä. Pitääkö ne pestä ennen pakastusta (pussin pohjalla on paaaaljon verta) vai voiko ne vaan pilkkoa sopiviksi paloiksi verineen päivineen ja sitten pakastuksen jälkeen syöttää kissalle? Muistelen, että joskus kakarana koulussa kotsan tunnilla ainaki tuore kana piti pestä ennen ku siitä tehtiin ruokaa ihmiselle, mutta päteekö sama possun sydämiin, jotka syötetään kissalle - sitä ei ole kukaan mulle vielä neuvonut... :)

Terveiset päiväunimaasta.

10 kommenttia:

  1. Minä olen huuhdellut kylmällä vedellä ja taputellut sitten pintaa kuivaksi talouspaperilla, pysyy paremmin kädessä, kun leikkelen saksilla pakastamista varten palasiksi.En ole niitä verihyytymiä sen enempää poistanut, joskus alussa otin pois vaan en enää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt mulle vasta ekaa kertaa iski mieleen toi, että miten noi pysyy käsissä kun joutuvat puukon alle... Taitaa olla aika niljakasta tavaraa. :)
      Pesua ei siis tarvita, mutta aamuun asti ootan kuitenkin ennen kuin alan noita pilkkoa. Tänään ei pysty. :D

      Poista
  2. Mä huuhtelen lähinnä verihyytymät pois, muuten en peseskele.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, jos kerta muillaki kissat pysyy hengissä vaikka sydämiä ei pestä niin ei sitte pestä täälläkään. :D Ehkä vähän huuhtelen, ettei oo niin veristä puuhaa toi leikkely...

      Poista
  3. Mä juotan nesteen ( ei ole muuten verta vaan lihasnesteitä ) ja syötän noille kyllä ne verihyytymätkin. Sulla ilmeisesti on siis ihan ihmiskäyttöön tarkoitettuja sydämiä eli ne on putsattu jo terurastamolla ja tarkistettu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Verta tai lihasnestettä, jotain ällöä lientä kuitenkin. :D
      Niin, kaipa noi on ihmisille tarkoitettu kun marketin lihatiskin täti ne mulle tilasi jostain... En kyllä edes tullut ajatelleeks, että ihmisetki syö noita sydämiä...

      Poista
  4. Ompa kaunis Aby ♥ Jään lukijaksi, sillä haaveilen kovasti omasta Ragdol katista, ja pakkohan tätä kissakuumetta on jollain ruokkia ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Pena kiittää myös kehuista. Tervetuloa lukijaksi, toivottavasti täällä luetut jutut vähän joko ruokkivat tai hillitsevät kissakuumetta. :)

      Poista
  5. Sydänasiaan saitkin jo niin monta vastausta, että tyydyn ihastelemaan kissulia <3 Awwwwwwwwwwwwwww

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sydän on hoidettu ja maistuu kuulemma todella herkulliselle - minkään muun ruuan jälkeen ei ole niin antaumuksella minua kiitelty kuin ensimmäisen sydänaterian jälkeen kiiteltiin... Kissa kiittää ihastelusta. :D

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)