27.11.2014

Voihan viikset

On se nyt kumma kun kissa ei saa rauhassa taaskaan nukkua! Pakko aina tulla sen ihmekameravehkeen kanssa naamaan kiinni kun toinen nukkuu! Kuulemma tarvittiin movemberiin viikset ja nyt olivat niin sopivasti esillä...Mun mielestä ei kyllä oo yhtään söpöä jäädä kiinni nukkumasta pää lelun kainalossa!

Anna mun nukkua!
Toi lelu on kyllä ihan huippu - toimii tyynynä, potkuttimena, roikuttimena ja raivon purkauskohteena todella hyvin. Kiitti vaan ihmiselle kun hetken mielijohteesta nappasi sen kaupasta mukaansa, monta hyvää hetkeä tuon kanssa vietetty jo.

Ihminen muuten raahas mut sinne Åboon viikonloppuna. Matkustettiin linja-autossa, yhteensä neljässä linja-autossa kaikkiaan! Yhessä linja-autossa oli koira, mutta se ei nähny mua ollenkaan vaikka kyllä kovaan ääneen tein selväksi, että olen kyydissä. Muutenkin pidin ihan koko matkan meteliä yllä, että kelleen ei jäänyt epäselväksi, että pitää ajella rauhallisesti kun kyydissä oli arvokas lasti. Ihmistä välillä vähän jo hävetti kun huusin kuulemma kuin joku hinaaja (en tiiä mikä tollanen hinaaja on, mutta ois hauska kuulla onko sen ääni muka samanlainen kuin mun).
Åbossa mä olin kylässä yhen tyypin luona ja ihminen kävi kattoo näyttelyssä - nyt se sitte aikoo raahata mut näyttelyyn heti kun löytyy sopiva. Saatan olla eri mieltä. 
Sitte ku ihminen oli käyny siellä näyttelyssä, se tuli sinne sen tyypin luokse, söi, ruokki mut ja oli vähän aikaa kunnes lähti jonnekkin lokotomotoon tai johonkin kuuntelemaan Yötä ja Popedaa. Ne Yö ja Popeda on jotain sellasta meteliä kun se joskus täälläkin huudattaa ja huutaa ite mukana. Kauheeta kuultavaa (varsinkin se ihmisen huutaminen). 
Mä nukuin sen tyypin kainalossa kunnes ihminen taas tuli paikalle ja siirryin ihmisen kainaloon - sillä oli tuolla niin pieni tyyny, etten mahtunut tyynylle niin oli pakko mennä kainaloon. Onneks ihminen sentään kävi pesulla ennen ku tuli nukkumaan, haisee meinaan pahalta sellanen pesemätön ihmisen kainalo! Se oli ihan kiva kyläpaikka, saan mennä kuulemma uudestaankin joskus. Seuraavaks kuulemma saan olla siellä ihan ilman mun ihmistä sen tyypin kanssa kahdestaan ainakin yhden yön. Vähän jänskättää, mutta kyllä se nytkin musta niin hyvän huolen piti, että uskallan mennä.

Hyvää yötä toivottelee Pena.

 

20 kommenttia:

  1. Onpas teillä ollut jännä reissu! Mihin linja-autoon saa ottaa lemmikkejä? Mäkun luulin että vaan junilla saa mennä lemmikit mukana! :---)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Reissu oli tosi jännä joo, jätkä huusi ihan hulluna ja yritti tulla kopasta läpi koko matkan - lopulta läähätti niin, että luulin, että tukehtuu kieleensä (edelleen kuitenkin huusi aina kun sai vähä ilmaa sisuksiinsa). Varpaatkin sillä oli ihan hikiset kun päästiin perille! Mä luulen, että kaikkiin busseihin saa mennä elukan kanssa. En mä kyllä keltään ees kysyny, että onko se luvallista, senku kiipesin kyytiin vaan ja sanoin kuskille että sorry jos vähän ääntä kuuluu. :) Eikä tarvinnu ees maksaa kissalle omaa lippua vaan samalla päästiin molemmat.

      Poista
    2. Ymmärtääkseni lähes kaikkiin busseihin saa mennä kissakin. Poikkeus on kuitenkin ainakin kaikki Onnibussi kyydit!

      Poista
    3. Niin mäkin oon ymmärtäny, että busseissa ei kauheesti rajotuksia oo, mutta hyvä tietää toi Onnibussien asenne siltä varalta, että joskus pitää joku pidempi reisu tehdä...

      Poista
    4. Mä matkustelen väliä Åbo-Pori kissojen kanssa muutaman kerran vuodessa. Junalla tuo matka kestää pari tuntia kauemmin kuin bussilla, joten bussilla on menty ja aina on kissat päässy kyytiin. Halpabussiyhtiöt (onnibus ja onniexpress) ei ota eläimiä kyytiin, mutta niissä on niin ahtaat penkitkin, että eipä sinne mikään kuljetuskassi mahtuisikaan. Jotkut firmat veloittaa matkatavaramaksun kissasta (3,30e), riippunee kuskista, koska ei multa ole kukaan vielä veloittanut mitään.
      Bussilla matkustaessa kannattaa ottaa huomioon se, että jos autoon on ensin ehtinyt joku kamalan allerginen ihminen, joka sanoo, ettei samaan autoon saa tulla eläimiä, niin sitten ei saa tulla. Toisaalta jos olen ehtinyt kissoineni autoon ennen sitä allergista, niin sitten se allerginen saa jäädä pysäkille odottamaan seuraavaa vuoroa.

      Poista
    5. Hyvä tietää, että sieltä saattaa tosissaan joskus tuollanen ylimääränen maksu tulla vastaan, jos vaikka muistais pitää vähän käteistä aina mukana ku meinaa kissan kanssa kulkea.
      Mä yleensä onneks meen bussiin joko asemalta tai sitte ekalta pysäkiltä sen jälkeen, joten kovin todennäköistä ei oo, että siellä joku superallerginen jo ois... Ainahan mä voin tajota allergialääkettä ku niitä joudun kuitenki mukana muitten syitten takia aina raahaamaan. :D

      Poista
  2. Sulla on Pena hyödyllinen lelu! Ja jänskä bussimatka; hyvä kun annoit kuljettajille ajo-ohjeita :-D Oot oppinut kirjoittamaan tosi kivoja tekstejä Pena!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: No joo, toi on kyllä tosi hyvä kun se on niin monipuolinen. Nyt siltä on kyllä toinen käsi melkein irti ja ihminen ei löydä sen lankoja ja neuloja mistään, ei muista mihin ne joutu muuton yhteydessä tossa joskus ennen kuin mä tulin tänne.
      Bussimatka oli kyllä jotain ihan ihmeellistä, ihminen punasteli ja yritti pyytää mua olemaan hiljaa kun mä vaan tein kuskille selväks, että pitää ajaa rauhallisesti! Ai niin, kotimatkalla en tiiä oisko kuski huomannu sitä peuraa ajoissa jos en ois just sillon huutanu kun se pomppas siihen eteen!
      Kiitos, kiva kuulla, että mun jutuista tykätään. :)

      Poista
  3. Rakas pieni Pena. Pentujen pitääkin nukkua paljon, että kasvavat. Sano sille ihmisellesi, ettei saa häiritä pentu-unia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: Hihi, rakas... :) Kyllä mä oon sanonu sille, että pitää turpansa kiinni ja käpälänsä erossa kun mä nukun, mutta ei se aina pysty - välillä sen on kuulemma vaan ihan pakko tulla lähelle lepertelemään kun olen niin vastustamaton nukkuessani. Vaikeeta olla söpö ja ihana ja vielä vastustamatonkin...

      Poista
  4. Mun sympatiat on huutoasiassa ihmisen puolella, yllättäen. :D Onneksi matkavalitukseen tottuu ja voi yrittää kivettää korvansa sillä verukkeella, että ei kissalla ole oikeasti mitään hätää. Onneksi melkein joka reissulla jossain kohtaa löytyy kanssakissaihminen, joka helpottaa emäntäin naukukärsimystä kertomalla vertaistukikokemuksia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ainakin yritän tehdä aina parhaani, että en kauheesti palkitsis tota huutamista, mutta välillä meinaa olla vähän vaikeeta - varsinkin sillon kun toi ihan oikeesti syöksähtelee kopassaan niin lujaa, että meinaa pudota penkiltä. Silloin tulee mieleen, että jos sillä kuitenkin on joku hätä, vaikka tuskin on kun ei matkan jälkeen enää oo yhtään vaikeeta toi elämä. :) Meille ei tällä kertaa tainnu kukaan uskaltaa ees juttelemaan tai sitte olin vaan niin korvat solmussa, että en muista. :)

      Poista
  5. Oikein oivallinen tyynyt Penalla!

    VastaaPoista
  6. Hurjaa, matkaopas jo noin nuorena.Ootsä PPena kyllä aikamoinen katti ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: No mä oon vaan päättäny, että ku toi ihminen on tollanen hissukka ni mä en sellaseks rupee - yks hissukka yhessä huushollissa on tarpeeks.

      Poista
  7. Kylläpä lelu on saanut monia käyttökohteita! :) Ja oho, kiva, että näyttelykärpänen pääsi puremaan! On ne näyttelyt omanlaisensa kokemus, toivottavasti Pena viihtyy, vaikkei matkustus innostakaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on toi lelu kyllä ihan uskomattoman käyttökelpoinen - opin tänään, että sillä voi myös yrittää tukehduttaa ihmisen jos ihminen ei muuten halua herätä... Maistu aika ikävälle tollanen kissankuolanen pehmoelukka aamun hämärinä tunteina... :)
      Kyllä mulla on alusta asti ollut ajatuksena, että näyttelytän, mutta kun en ollut koskaan edes käynyt kissanäyttelyssä ennen tätä, niin en yhtään ymmärtäny mitä siellä tapahtuu. Nyt kun näin mitä siellä tapahtuu, uskaltanen mennä kissan kanssa myös käymään jos vaan matkoista selvitään hengissä. :)

      Poista
  8. Hmmmm....vai hinaaja?! Ensinnäkin me ollaan ihan viikset törössä ihailemassa sua, että olit neljässä - siis neljässä - eri bussissa! Me ei ois oltu ollenkaan. Oot hurjan rohkee! Sit tokaks, kerrothan sun emännälle, et kissojen ääni on syvä, kaikuisa, kantava ja laaja; me mitään hinaajia olla kun enemmänkin äänitaitureita ^.^!
    - Pipsu ja Miiru -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: Toi ihminen alko nauraa ihan täysillä kun sanoin sille, mitä käskitte tosta äänestä sanoa - taitaa olla jotenkin eri mieltä tai jotain... Neljä bussia oli kyllä ihan hirveetä, mutta minkäs teet kun suljetaan tollaseen koppaan ja sitte kannetaan toinen ihan tahdottomana mihin ikinä vaan halutaan... Ei oo kissalla helppoo ku ihminen pääsee yllättämään oveluudellaan toisinaan. Saispa ihmisen tollaseen koppaan ja joku sitte mun määräysten mukaan kantais sen mitä ihmeellisimpiin kauhupaikkoihin kuten vaikka likaseen julkiseen vessaan tai jotain...

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)