22.12.2014

Joulukuun kahdeskymmenestoinen ja suihku sekä sata raapimaa

Tänään aamu alko ihan normaalisti, herätin ihmisen ajoissa antamaan ruokaa ja sitten avattiin kalenterit. Mun kalenterissa oli jotain, en muista enää mitä - illan kamala järkytys on pyyhkinyt aamun herkut mielestä ihan kokonaan! 
Aamulla mä kuitenkin istuin keittiön ikkunalaudalla ja toivoin, että alkais sataa lunta ja pianhan sitä sitte alkokin tulemaan. 
Voi kun tulis vähän lunta lisää...
Ihminen yritti houkutella mua ulos monta kertaa, mutta en suostunu ihmisen kaveriks ulos, vaan aina kun se meni eteiseen, juoksin varoiks sängyn alle piiloon. Siellä sängyn alla, ihan keskellä, on sellanen kohta missä mä saan olla ihan rauhassa kun ihminen ei ylety sinne mitenkään.
Ihmisen mielestä on kiva tehdä lumihiutaleista
hassuja palloja kuviin.

Sitten illalla ihminen meni kävelylle ja kun se tuli kotiin, se meni kylppäriin ja mä tietty perässä. En tiiä kyllä meenkö enää ikinä, niin julman tempun toi nimittäin teki! 
Kylppärissä ihminen käyttäyty vähän oudosti, se meni suihkun alle seisoskelemaan, mutta sillä oli vaatteita päällä - mun ois varmaan tässä kohdassa pitäny tajuta, että jotain on pielessä, mutta en hoksannu...
Mä ensin menin ihan kiltisti seisoskelemaan sinne suihkun alle ja katoin ku ihminen avas hanan, mutta sitte ku se otti sen suihkun käteen ja alko osoitella sen kanssa kohti mua, annoin kynsien puhua oikein kunnolla. Ihminen vuotaa verta ainakin neljästä tai viidestä sellasesta kohdasta, että ei ois kuulemma ikinä uskonu löytävänsä kissan tekemiä haavoja niistä kohdista. Mun kynnet oli leikattu just pari päivää sitten ja tänään on tarkastettu, että ei oo teräviä, mutta kyllä mä näköjään näillä nysilläkin osaan... Sitkeesti se kuitenki sitte vielä jatko niin, että sai saippuan levitettyä ja kanssa pestyä pois, mutta en kyllä jaksa uskoa, että tän päiväsen jälkeen kovin helpolla uudelleen tähän puuhaan rupee. Vähän se kiroili siinä vaiheessa kun revin suihkuverhon alas lattialle... Toinen pää siitä tangosta vaan irtos kiinnikkeestä, että ei se nyt niin paha juttu voi olla!
Suihkun jälkeen ihminen kääri mut pyyhkeeseen ja yritti kuivata, mutta eipä onnistunut - otin vauhtia sen nassusta ja menin sängyn alle siihen kohtaan mihin tiiän, että toi ei ylety ja hoidin ihan ite kuivaamisen. Vähän se sai mut tohon pyyhkeelle huijattua kun toi herkkuja esiin, mutta heti kun se tuli tonne huoneeseen sisälle, menin takasin sängyn alle. 
Mä toivon, että ihminen nyt tietää, että mä en ole mikään vesikissa ja antaa mun jatkossa hoitaa pesut itse! Minä en ole mikään vesikissa!
"Millikin lähemmäs niin tulee kynsistä ja meen
takas sängyn alle piiloon!"

 Toivottavasti teillä ei oo ollu ihan yhtä hirvee ilta ku mulla. Terkuin Pena the wet cat.

17 kommenttia:

  1. Voi teitä molempia <3 <3<3! Nyt ois hyvä saada jotain lohduketta kummallekin, vaikka joku herkkunami? Teillä on ollut tosi sähäkkä ilta. Toipumista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kissa sai vähän ylimäärästä herkkua ja mä purkin nallelimsaa. :D Vielä ku jotenki sais ton jomotuksen loppumaan noista kynnen mentävistä reijistä ympäri ihmistä niin vois harkita nukkumistaki. :D

      Poista
  2. Molemmat kuitenkin selvisivät ensipesusta hengissä, onnea! :) Oivallakin oli tänään pesupäivä - tällä kertaa shampoon kanssa. Oli ihmeen rauhallisesti, tosin sylissä piti pestä, ei se muuten olisi pysynyt paikoillaan. Muttei raapinut kertaakaan, wuu! Puhdasta tuli ja poju sai monta lempparinamia suihkun alta selvittyään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, hengissä ollaan onneks! Mä yritin pitää tota sylissä, mutta ilo loppu silläkin tavalla lyhyeen. Ens kerraks hankitaan sellanen vauvojen kylpyamme ja sinne vähän sitte vettä pohjalle ja kokeillaan josko ois helpompaa silleen.
      Sä olit tohon somakissin lehteen kirjotellu tarinaa. Oli mukavaa luettavaa. :)

      Poista
    2. Joo, kirjoittelin. Kiva, jos oli mukavaa luettavaa. Mä en ole itse päässyt omaa juttuani lehdestä bongaamaan vielä, kun ehdin lähteä reissuun ennen kuin se tipahti postilaatikosta. :D

      Poista
  3. Oho! Onpa ollut koettelemus. Varmasti molemmille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oli kyllä melkonen koettelemus, mutta yöllä Pena jo anto anteeksi eli tuli viereen nukkumaan ja antoi hammaspusuja nenään. :)

      Poista
  4. Voi sua! Sympatiat! -Devi-

    Kirjoittaja: Siis leikatut kynnethän ovat pahimmat, jos kissa alkaa raapimaan! Vähän sama kuin tylsän ja terävän veitsen kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: Kiitos, Devi!

      Ihminen: Mä luulen, että jos ois ollu leikkaamattomat kynnet, ne ois uponnu niin syvälle, että ois tarvittu tohtoria ompelemaan noi pari haavaa, eli kyllä tais toi kynsien lyhyys tällä kertaa olla hyödyksi vaikka vähemmän varmaan kipua ois tuntunu jos ois ollu ihan terävät kynnet ku ne ois kuitenki uponnu helpommalla ihosta läpi.

      Poista
  5. Voi kamala kun jouduit pesulle :--( Se ei oo kyllä kivaa, kuultiin kans että noi palvelijat puhu tänään jostain joulupesusta... Vähän meinaa pelottaa vastahan meidät pestiin IIIK mennään jonnekkin mistä noi ei löydä meitä...
    -Ruffe ja Coco

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: Voi ei! Toivottavasti teillä on joku tosi hyvä piilopaikka! Pysytte siellä vaikka koko joulun jos on pakko, että säästytte kamalalta pesulta!

      Poista
  6. Yök yök suihku! Meillä oli kyllä tosi kiva ilta; emäntä teki meille pahvilootasta sen pelin, jota esittelit tässä vähän aikaa sitten. Se otti jo vähän kuviakin ja sanoi että se näyttää tässä joskus miten me pelataan (kun ehtii kirjoittaa tekstin).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: No oon kyl ihan samaa mieltä, että YÖK! Kiva kuulla, että teillä on ollu kiva ilta, kyllä munkin siitä sitte myöhemmin muuttu vähän paremmaks ku ihminen löysi sellasen lämpöpeiton, jonka päällä sain lämmitellä ja kuivatella loppuun, mutta en mä silti kokonaan o vielä antanu anteeks... Oikein innolla odotan teidän pelikuvia!

      Poista
  7. Harmaa täällä, moi! SÄ OOT NIIN KOVA! High five, kamu! Jes jes jes.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: Moi Harmaa! High five sullekin! :)

      Poista
  8. Voi Penaa ja mamia! Haavoille pikaista paranemista! Käsinpesu ilman suihkua voi olla kivempi, lyhytkarvaisella pesu on onneksi nopeaa niinkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, seuraava pesu ei tuu todellakaan tapahtumaan suihkussa. :D Vieläkin Pena murjottaa pikkasen (ei tuu kylppäriin perässä joka kerta kun ovi sinne avautuu) ja pari naarmua jomottaa. :D

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)