2.1.2015

Autolla ajetaan varo-varovasti...

No nii, nyt toi ihminen sitte on keksiny, että me mennään huomenna Åboon. Sen isukki tulee aamulla meidät hakee autolla ja mä saan matkustaa autossa takapenkillä ihmisen vieressä! Ihminen on ostanu mulle tollasen remmin, joka laitetaan sinne auton turvavyön lukkoon kiinni ja sen pitäs sitte pitää mut turvassa. Saas nähdä miten kissan käy. Ja ihmisen. Voi olla ihminen verillä jos ei aamulla vielä saa paria kynttä lyhennettyä...

Siellä Åbossa me mennään ton ihmisen äipän ja iskän luokse muutamaks yöksi kylään. Ihminen aikoo olla siellä ensin mun turvana ja sitte ku mä totun rymyämään siellä, se aikoo lähtee shoppailemaan ja moikkaamaan jotain vanhoja tuttuja, joita se ei oo nähny moneen vuoteen. Tai sitte se vaan istuu siellä kyläpaikassa mun kanssa ja kattoo telkkaria. Se ei oo vielä päättäny kokonaan. 
Mä oon nähny ne ihmisen äipän ja iskän pari kertaa ja ne on vähän pelottavia, ne haisee erilaiselle kun ihminen (vaiks neki on kuulemma ihmisiä, mutta silti!) ja sitte niillä on paljon kovempi ääni. Mut kyl mä uskon, että jos sopivissa määrin saan herkkuja ja kamerat sekä syliyritykset pidetään tarpeeks minimissä, niin meistä tulee kaverit. Ihan parasta ois jos saan siellä rämpiä viidakossa ja juosta portaita ihan niin paljon ku kerkeen. Siellä on kuulemma sisällä portaat mitä mä en oikein tajua ku täällä on portaat vasta tuolla oven ulkopuolella ja sinnehän mä en kauheesti tykkää mennä. Niin ja sitte siellä kyläpaikassa on kuulemma tosi hyvä tiputelkkari, ne tulee kuulemma ihan melkein siihen ruutuun kiinni koko ajan ne tiput ja sitte siellä tiputelkkarissa voi nähdä kuulemma myös rottia ja oravia! Oi, se taitaa olla aika mahtava paikka!

Hauskaa viikonloppua kaikille toivottelee Pena! Ehkä päivittelen reissun aikana tai sitte en, kattoo miten jännä toi tiputelkkari sitte todellisuudessa on. :D

14 kommenttia:

  1. Noissa valjaissa on kiva matkustaa! T. Kajsa

    Mukavaa reissua tänne päin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon, että Pena on samaa mieltä Kajsan kanssa!

      Kiitos, aina kiva tulla sinne päin, vielä kun pääsis pysyvästi edes vähäksi aikaa... :)

      Poista
  2. Hyvää viikonloppureissua! Eiköhän Pena kelpuuta vanhemmat, kunhan huomaa, että niiltä saa ruokaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Kyllä mä luulen, että ku sapuskaa alkaa ilmestymään niin Pena tykästyy. Kyllä se viimeks jo niiltä otti nameja sormista - ekalla kerralla kun kävivät kylässä ni kissa oli niin piilossa ja paniikissa, että ei paljon näkyny. :D Nyt tulee Penalle vähän sokkiterapiaa ku joutuu vieraaseen paikkaan vieraitten ihmisten seuraan ja ehkä jopa jäämään sinne yksin niitten kanssa vähäksi aikaa. :D

      Poista
  3. Meillon samanlainen mut pitäs hommaa vielä toinenkin. Sujuu sit kesällä mökkireissut hyvin kisut takapenkillä istuen! :---)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännityksellä odotan miten reissu menee, istuuko kisu nätisti vai pyristeleekö karkuun kaikin keinoin ja repii ihmisen riekaleiksi... :)

      Poista
  4. Pääpiirteissään kuulostaa lupaavalta. Varsinkin se tiputelkkari!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: Sitä luvattua tiputelkkaria mä odotan ihan eniten kyllä...

      Poista
  5. Raporttia odotellessa :)

    Hyvää ja rauhallista matkaa siis molemmille !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raportti tullee lähiaikoina, mutta voin jo paljastaa, että tuo valjas on MAHTAVA keksintö. :)

      Poista
  6. Toivottavasti automatka meni hyvin kun ei tarvinut olla kopassa! :) Meillä kisuilla tulee hätä kun vien ne isän luo jouluvierailuille, mutta tiputelkkari saa ahdistuksen häviämään. :D Viime vuonna kisut kuitenkin säästyivät reissulta (ja tuskin tullaan tulevina vuosinakaan enää käymään) kun Rakun saaminen koppaan oli viime kerralla tunnin työ.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä ihan eri kissa reissussa kun ei tarvinnu kopassa olla.
      Hui kauheeta, mä oisin varmaan luovuttanu jo kauan ennen ku tunti tulee täyteen jos ei kissa suostuis - oon vähän huonohermonen toisinaan. :)

      Poista
  7. Nuo kissojen turvavyövaljaat on täälläkin yksi miellyttävimmistä matkustamisversioista. Toivottavasti reissu on sujunut hyvin ja Pena on sopivasti kotiutunut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo kyl paluuta koppamatkustukseen tän jälkeen, eli autokaupoille on rynnättävä (huah)...
      Pena vailkuttaa viihtyvän, mutta vanhukset ei saa häneen koskee jos mä oon näkyvissä. Outoo. :)

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)