6.1.2015

Tiputelkkarin näkymiä

Me tultiin tänään kotiin sieltä Åbosta ja ollaan molemmat ihan poikki. Ihminen on yrittäny pitää mua hereillä kun sanoo, että yöllä pitää saada nukkua - huomenna on kuulemma työpäivä.
Åbon tiputelkkari oli tosi hyvä! Siellä oli vaikka mitä herkullisen näköistä liikkeellä, mutta mä en vaan saanu niistä otetta.
Tää iso lintu on kuulemma mustarastas (Turdus merula), tätä mä kattelin monesta kulmasta ja välillä tuntu kun se ois katsonu mua ihan suoraan silmiin, silloin mun häntäki viipotti niin, että ihminen varotteli, että irtoaa pian koko häntä. Voiko mun häntä muka irrota jos sitä vähän heiluttelen? En usko.

Tää lintu on kuulemma sinitiainen(Parus caeruleus), mun mielestä se oli tosi nätti ja sellanen suuhun sopivan kokoinen, mutta siitäkään en tassulla otetta saanut. 

Tässä on sitte se sama sinitiainen yhdessä talitiaisen (Parus major) kanssa, talitiainen oli ihan vähän isompi kuin sinitiainen ja jotenkin lihaisamman näköinen, mutta sekin tassun ulottumattomissa. Pah.

Kotimatka meillä meni oikein hyvin, ei paljon tarvinnu kuskia neuvoa ja rauhallista oli. Ihminen kiitteli kovin, että olin oikein ihanaa matkaseuraa. 

Eilen muuten tuli täyteen puoli vuotta meikäläisen maailmaan putkahtamisesta. Sain lahjukseksi kanankaulaa - NAMI!
 
Hauskaa iltaa kaikille toivottaa Pena.

P.S. Huomenna jossain vaiheessa kerrotaan kuka voitti arvonnan!

14 kommenttia:

  1. Onnea Pena, 1/2 vuotta on hyvä ikä !

    Kivasti sä olet kissaksi kyllä opiskellut noiden paistien latinalaiset nimet :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: Kiitos!
      Se on ton ihmisen joku ihmeen päähänpinttymä, että kaikkee tollasta nimihommaa on mun myös pakko oppia vaikka ei yhtään kiinnostais. Ihan ku mua kauheesti ees kiinnostais ne suomalaiset nimet - paisti on aina paisti, nimestä viis. :)

      Poista
  2. Onnea puolikkaasta synttäristä! Meillä ei olekaan tuollaista mustaa tirppaa lintulaudalla. Olisiko se hyvän kokoinen paisti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: Kiitos! Se on aika iso toi lintu ni mä luulen, että siitä riittäis vaikka kahdelle hyvin syötävää...

      Poista
  3. Onnea pena puoli vuotta!! Oot kyllä ihan vauveli vielä sanoo meiän palvelija väki, Cocokin on ihan vauveli vaikka jo yli vuoden ja mukamas pitäs olla jo ''aikuinen'.' Ruffe onkin sit nuori aikuinen ;---)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: Kiitos! Kyl toi ihminen mua vauvaks koko ajan nimittelee, että kaipa mä sitte oon vielä vähän vauva. Vaan ei mulla oo kiire isoks tullakkaan. :D

      Poista
  4. Onnea Ponnea puolivuotiaalle hurmurille!

    VastaaPoista
  5. Siellähän oli ihan HD-kuva Åbon telkussa. Onnittelut puolivuotiaalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: Ihminen ihmetteli, että miten noin kirkkaita kuvia tulikin niin pölyisten ikkunoiden läpi... Kotona on ikkunat ihan yhtä harmaat ja mitään kuvia ei niiden läpi saa...
      Kiitos!

      Poista
  6. Varsin herkullinen tiputelkkari! Onnea puolivuotiaalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pena: No ois varmaan ollu herkullisempi jos ois päässy sinne tapahtumien ytimeen, mutta ku piti vaan ikkunan takaa kytätä... Pah.
      Kiitos onnittelusta!

      Poista
  7. Monenlaista paistitarjontaa, kyllä tympii kun niitä pääsee vain katselemaan! Meillä on kisuilla vähän isommat linnut kiikarissa ja ne säksättävät variksille ja harakoille, niitä lentelee tässä sisäpihalla eniten. :D Onnea puolivuotisista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä täällä kotona näkyy kanssa melkein pelkästään harakkaa ja varista, niitä Pena kattelee silmät ymmyrskäisenä ja saattaa joskus jonkun pienen äänenkin päästää, mutta yleensä mielenkiinto lopahtaa aika nopeaan.
      Kiitos onnitteluista!

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)