31.3.2015

Lahjuksia ja ihan tylsää.

Mulla on tylsää. Mulla on tylsää. MULLA ON TYLSÄÄ! Vai näytänkö mä muka siltä, että nautin kamalasti olostani?

No, ei tää kaikki oo ihan kamalaa ollu, viime viikolla tyyppi kävi pari kertaa mun kanssa leikkimässä ja ihminen kävi jossain hulluttelupäivillä ja toi sieltä mulle lahjoja joka päivä paitsi perjantaina kun sato ihan kamalasti niin silloin se ei menny sinne hulluttelupäiville ollenkaan eikä illalla jonnekki ihmneen braariin tai johonki sellaseen juomaan juomaa vaikka kovasti uhos, että menee... Mut perjantaina sain sit pienen paketin, siinä oli uutta hiekkaa sellanen ihan pieni kokeilupakkaus ja se meni sisään mun uuteen huussiin minkä ihminen toi mulle sieltä hulluttelupäiviltä. Ensin mä kävin vaan pelkästään uudessa huussissa, mutta sitte parin päivän jälkeen päätin, että uus huussi on tosi hyvä kakkimispaikka ja toi vanha huussi missä on sitä vanhaa hiekkaa on parempi pissille. Nyt ihminen joutuu sitte siivoomaan kahta huussia monta kertaa joka päivä... Kuulemma laittaa sitte kesällä ton vanhan huussin mulle parvekkeelle ni ei tarvi rampata sisällä vessassa jos ei halua. 
Uus hiekka on kivaa kun siitä ei tuu pölyä ollenkaan ni ei tarvi aivastella, mutta ihmisen mielestä se pitää ihan kamalaa meteliä, se aikoo kirjoittaa siitä täällä pian vähän tarkemmin niin en viitsi alkaa selittää kun en niistä niin ymmärrä eikä kiinnosta.
Ai millanen uus huussi? No tollanen:
Mun uudessa huussissa on paremmin tilaa kun vanhassa kun se on tolleen kulmikas, se vanha on sellanen pyöreempi, niin siellä hakkaa pää koko ajan johonkin kohtaan kiinni - ei kivaa. Ihminen sanoo, että viimeinkin vessa sopii sisustukseen, ainoastaan alusmatto on väärän värinen, pitäs olla kuulemma musta. Mulle kyllä kelpaa toi sininenkin. Mä tykkään mun uudesta huussista tosi paljon ja käyn välillä ihan varmuuden vuoks vaan kurkkaamassa sinne sisälle, että siitä ei oo hiekat hävinny mihinkään.

Nyt mä taidan taas alkaa kertomaan ihmiselle, että tarviin kaverin ja sanokaa hei tekin kaikki sille, että nyt niitä kukkaron nyörejä höllemmälle ja kaveria mulle hommaamaan heti. Hauskaa päivää kaikille toivottelee Pena the toilet lover.

24 kommenttia:

  1. Hei Penan emäntä.. Eikös ois jo aika hankkia Penalle uus kamu, joku semmonen aktiivinen ja leikkisä ehkäpä pieni kissanpentu? Muistan kun Ruffe oli itsekseen oli sillä niin tylsää kun ei kukaan ymmärtänyt painimista eikä varpaiden puremista. Nyt sillä onneksi on joku jota purra ja potkia ilman että kehenkään sattuu, on selkeesti onnellisempi. Eli nyt sille Penalle oma pikkuveli tai -sisko :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katsotaan mitä kevät tuo tullessaan... Kyllä aika paljon tekis mieli hommata toinen tollanen, mutta kun toisaalta vähän pelottaa, että pärjääkö sitä sitten kahden kanssa kun ton yhdenkin kanssa on välillä ihan paniikki... :D
      -ihminen

      Poista
  2. Kaveri Penalle! Me vaaditaan kaveria, kun jätät sen niin pitkäksi aikaa yksin että se ihan syrjäytyy ja masentuu! Mekin saatiin uusi vessa kaksi kuukautta sitten, emäntä oli vissiin katsellut silloin just tuotakin, mutta oli päätynyt sitten toiseen. Hyvä sekin on. Meillä muuten Max käyttää katotonta veskiä aina ja Pepsi käy kakilla tuollaisessa katollisessa (yksityisyyttä kuningattarelle). - Pepsi ja Max

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ihan samaa mieltä, että kaveri tarvitaan! Millasen vessan te saitte vai oliks siitä tossa joskus juttua jo siellä teidän blogissa? Ihan kuin oisin joskus siellä jotain vessaa ihastellut... Mun molemmissa huusseissa on katto ku sillon alkuun oli vaan sellanen katoton ja ihmisellä meni hermot kun sitä hiekkaa sitte oli viiden metrin säteellä joka suunnassa kun vähän tein peittelypuuhia...
      -Pena

      Poista
    2. Tuon tekstin vipa kuva on se meidän uusi vessa: http://tassulinna.blogspot.fi/2015/01/lomasen-tunnelmia.html Se kuulema mietti tosi pitkään kumman ottaisi. - Pepsi ja Max

      Poista
    3. Joo, olin mä ton nähnytkin! Ihminen tykkää tosta teidän vessasta kanssa, mutta tää mun uus oli kuulemma aioo ku oli jossain halvennuksessa siellä jollain hulluttelupäivillä niin se sitte osti ton. Mut kyllä mulle tollanen vähän miehekkäämpi väri tietty sopiiki vähän paremmin ku punanen.
      -Pena

      Poista
  3. Vähänkö siisti veski! Ja kyllähän Pena on kaverin ansainnut;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kanssa, että on tyylikäs koppero. :) Kattellaan mitä kaveririntamalla tässä kevään aikana tapahtuu...
      -ihminen

      Poista
  4. Terassivessa on ainakin meillä tosi suosittu, ilmeisesti kissoistakin on kivempi jättää haisevat asiat ulos.

    Ilman muuta Penalle kaveri! :) Paini- ja nukkumiskaveri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt vaan ootellaan, että saadaan parveke kissatiivistettyä ja ilma vähän lämpiää niin voidaan toinen koppero siirtää sinne... Katellaan mitä tässä kevään aikana tapahtuu vai tapahtuuko mitään ton kaverihomman suhteen...
      -ihminen

      Poista
  5. Mekin kompataan kaverin hankkimista. Siis ehdottomasti! Meitäkin on jo neljä kaverusta! :)

    Emäntä kysyy mitä hiekkaa teillä käytetään? (Emme kyllä yhtään ymmärrä miksi Penan pissi- ja kakkihiekat kiinnostavat emäntää, mutta kysytään nyt kun käskettiin...)

    T. Lilja, Ruusu, Bertta ja Coco

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mun mielestä vois tulla kyllä edes yks kaveri niin ois sitte sillonki joku jonka kanssa leikkiä kun oon ton ihmisen juoksuttanu ihan henkihieveriin...

      Ihminen sanoo, että toi mun vanha hiekka on Öko Plussaa, sitä purua, ei pellettiä ja toi mitä nyt on uudessa huussissa kokeilussa on Tigerino Crystalsia, mä tykkään tosta uudesta enemmän, ihminen ei oo ihan varma sen luontoystävällisyydestä ja muutenkaan ominaisuuksista, niin vielä ei tiiä tuleeko siitä mulle uus vakiohiekka vai ei. Ihminen aikoo kirjoittaa siitä tässä lähipäivinä tänne enemmän.

      Ihminen käski sanoo, että kun teidän nimet on tossa järjestyksessä, niin sillä alkaa joku laulu soimaan päässä aina kun katsoo teidän kommenttia - siinä lauletaan kuulemma 'Lilja, Ruusu, kirsikkapuu'... Mä en oikein älynny mitä se höpisee, mutta ihmiset kuulemma saattaa ymmärtää.

      -Pena

      Poista
  6. Kyllä Penalla kaveri pitää olla! Meilläkin Justus laiskistui todella huomattavasti ilman kaveria, mutta nyt on joku jolle äijistellä, huonoin tuloksin tosin kun Mimmu on niin hieno neiti ettei siedä nenälle hyppivää junioria :D Mimmu täyttää tänä kesänä 6 ja Justus kesän alussa 3, mutta luonteeltaan Justus on ikipentu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy katsoo mitä tässä kevään aikana keksitään jos mitään. Kauheesti kyllä ihmisen mielessäkin vilisee ajatuksia kaverista kissalle, mutta toisaalta vähän pelottaakin, että jos ei meekkään kaikki hyvin ja jos ei sitte pärjääkkään kahden kanssa niin hyvin ku yhden kanssa...
      -Ihminen

      Hyvä Mimmu! Pidä vaan puolesi sitä junioria vastaan niin saat pitää talon parhaat paikat itelläs!
      -Pena

      Poista
  7. ilonallakin on tylsää... Mutta sulla on sentäs superupea vessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Ilona, toivottavasti sulla tylsyys muuttuu pian iloiseksi onneksi! On mun huussi aika pähee...
      -Pena

      Poista
  8. MÄKIN TAHDON KAVERIN! Aletaan yhdessä kiristää ihmisiä. T. Devi

    Ihana vessa!!!! T. Kirjoittaja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, jos ruvetaan vaikka nälkälakkoon ni saisko sitte nopeemmin kaverin? Eiku, en mä jaksa kyl niin kauan olla syömättä. Keksitään joku hyvä kiristys. Kaverit meille heti!
      -Pena

      Kiitos, mäkin tykkään!
      -ihminen

      Poista
  9. Täältä yksi (tai 4) lisä-ääntä kaverimietteille! 2 kissaa on paljon helpompi kuin 1 kun ne kuluttavat energiaa toisiinsa ja onpahan tuplasti mitä silittää ja mille nauraa. :3 Plus niistä on jatkuvasti seuraa toisilleen, ei tarvitse olla yksin. :3 Minun kisuista yksikään ei olisi täysin onnellinen ilman kaveria, Haikullahan tilanne kärjistyi masennukseen asti kun oli ensimmäiset puoli vuotta ilman kissaseuraa.

    Tosi hieno uusi vessa! Mie en ennen ole tykännyt ajatuksesta, että ottaisin meille käyttöön katollisen laatikon, mutta viime aikoina olen alkanut harkitsemaan sellaista kun avomalli ei oikein sovi kylppärin suihkukaapin viereen, Nora kun välillä pissailee laatikon yli ja hiekkaakin lentelee, niin suihkukaapin alta on tosi vaikea siivota eikä kaapin reunaa syvemmälle edes pääse. Katollinen koppa estäisi ainakin hutipissailut ja varmaan vähentäisi hiekkalentoja ainakin kaapin alle. :) Katollisista laatikoista on paljon kauniita versioita saatavilla, siinäpä valinnanvaikeus minkä niistä ostaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se ihan vakavassa harkinnassa on se kaveri - pitää vaan päättää, että onko se sitten rotutoveri vai joku raukkaparka jostain eläinhoitolasta... Ei tota surullista kissaa kestä kauan katella eikä musta oo riekkumaan Penan kanssa pitkin lattioita ja seiniä montaa tuntia päivässä - haluaisin kyllä, mutta kunto ei riitä. :)

      Kiitos, mun mielestä vessa on kanssa ihan mahtava. Sijaitsee olohuoneessa, niin ei pistä niin pahasti edes silmään kun on kuvitettu ja kaikkee. Mulla oli alkuun Penalla katoton vessa ja siitä ei vaan tullu mitään - hiekkaa oli monesti enemmän siinä laatikon ulkopuolella kuin laatikossa ja jos sattu kävelemään ohi kun oli peittelyt menossa oli silmätki täynnä hiekkaa... Nyt pysyy hiekat aika hyvin kurissa ja sellanen ihan hillitön peittely on vähentynyt huomattavasti, jossain vaiheessa yhden pissan peittelyyn saatto mennä viis minuuttia nyt menee ihan pikkuinen hetki vaan.
      Mulla toi vessan valinta oli lopulta helppo - oli ainoo kun oli tarjouksessa tossa lähellä eikä edes ruma, niin se oli sitte otettava. :)

      Poista
  10. Kaveri! Kaveri! Kaveri! Kaveri! Kahden kanssa ei juurikaan huomaa sitä kissamäärää, neljän kanssa sitten kyllä jo huomaa ;)

    Mutta tälle kissatädille isku kauhia kateus, onpa poikkeuksellisen kiva veski ! MIKSI, oi miksi välttelin Hulluttelujen pamflettia....miksi ??
    Hiekkahommista sellaista,että kuulin mun kotihoitajakavaerilta jolla on Ökö käytössä niin aina välillä pitää hoitokissoille laittaa kunnon hiekkaa niin ne omatkin siirtyy onnessaan niille pöntöille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harkitaan sitä kaveria pitkään ja hartaasti, harmittaa niin vietävästi toi surullisen olonen eläin - vaikka me eilen illalla täällä vedettiin Penan kanssa melkein tunti rallia ympäri kämppää niin silti tuntuu, että joku vähän energisempi seuralainen ois tolle parempi. :)

      Mä olin ihan yllättynyt kun hullutteluilta löyty tollanenkin tuote 'halvalla'... Tällä kertaa pystyin aika hyvin välttelemään kaikki muut isommat houkutukset sentään.
      Ököstä mä ja Penakin on tykätty, mutta kun se sotkee ihan älyttömänä, sitä kulkeutuu kissan tassuissa ihan joka paikkaan ja toi pöly mikä siitä lähtee pistää kissankin välillä aivastelemaan, niin on pakko yrittää keksiä sen tilalle jotain... Jotenkin tuntuu pahalta kun toinen joutuu välillä aivastelemaan pissiä peitellessään ihan täysillä.

      Poista
  11. Oijoi <3! Kaveri on kyllä tärkee. Me tuetaan sua ihan kuorossa ja duettona, kurrrrnauuuu!
    - Pipsu ja Miiru -

    Iiiih, kissanhiekkaa, mikä ei pölyä. Tahtoo kuulla lisää...
    - Emäntä -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kun mulla on paljon tukijoita, ehkä toi ihminen tosta pian heltyy...
      -Pena

      Joo, tosta hiekasta kerron kohta lisää, ehkä jo tässä ihan muutaman hetken kuluttua mikäli pystyn keskittymään tässä metelissä - meillä on ikkunan ulkopuolella kärpänen tallustelemassa ja Pena huutaa kurkku suorana samalla kun yrittää kiivetä ikkunaa pitkin kärpäsen luokse... :)
      -ihminen

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)