7.3.2015

Se yritti ihan varmasti...

...kuristaa mut! Katsokaa vaikka:

Ensin se hipelöi mun huulia...

Sitten se laittoi kädet mun kaulalle...

Ja sitten se meinas kuristaa ihan oikeesti!
Mä anoin apua ihmiseltä, mutta se
vaan katsoi hiljaa takaisin...
Ai missä tää tapahtu? No se oli joku näyttäytyminen jossain ihmepaikassa ihan vaikka kuinka pitkän automatkan päässä kotoa. Siellä mä näin myös mun molemmat systerit ja äipän. Toinen systeri oli ihan cool, mutta sille toiselle piti heti kertoa, että en tykkää yhtään. Sähisin ja murisin niin, että ihminen jo epäili, että oon ihan eri kissa kuin mitä aamulla lähti kotoa mukaan. Tässä mun systeri tekee tuttavuutta sen kuristajan kanssa:
Mun systeri, se on tosi pieni ja siro. Ihan ku mä
joskus monta kuukautta sitten.
Ei toi kuristaja sitte kuitenkaan kuristanu mua ihan kokonaan, mutta ihan selvästi se yritti jotain. Välillä se nosti mut myös ilmaan ja sitte sen jälkeen se vielä nuoleskeli mun päälakea (ihminen sanoo, että toi kuristaja vaan anto pusun mulle, mutta kyllä se nuoleskelulta mun mielestä tuntu).
Onneks tuol on toi kuvastin ni ei tarvi katella tota
kuristajaa silmiin.
Kotiin mä toin tuolta näyttäytymisestä pari uutta lelua ja sitte tollasen sinisen jutun ja ton lapun.
Ihminen tykkää näistä kovasti, mulle ihan sama
ku näit ei kuitenkaan voi syödä.

Hauskaa iltaa kaikille toivottelee Pena - the one who has a bit too good chef.

26 kommenttia:

  1. Aivan selvä kuristajatapaus! Kai täppäsit sitä tassulla, että tajusi perääntyä? T: Oiva
    Kiva, ootte olleet näyttelyssä ja saaneet ruusukkeenkin! Mahtavaa! :) Mä en tiedä, tuleeko Oivelo koskaan päätymään näyttelyyn, kun Keskissin näyttelyssä turistina katselin, miten pitkään kissojen piti malttaa pysyä pöydällä ja miten paljon käsittelyä sietää. En jotenkin usko, että meidän herra tykkäisi moisesta. Ja tietty tässä on toistaiseksi tuo mahafaktori mukana, niin eiköhän vielä senkin puolesta ole parempi olla hyppimättä näyttelyihin ihan heti. :P Millainen oli Penan emännän kokemus näyttelypäivästä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin niin hämmästynyt tosta kaikesta, että en tajunnu edes alkaa riehumaan kun tuolleen pideltiin... Jos olisin ollut täysissä järjissäni, niin tosta kuristajasta ei olis enää mitään jäljellä! -Pena
      Meki mentiin ihan vaan kokeilemaan, että miten käy. Epäilin ihan samaa, että Pena ei tuu sietämään käsittelyä tai pysymään pöydällä, mutta poitsu yllätti mut kyllä ihan totaalisesti. Koitan tänään jossain vaiheessa kirjoittaa ihmisnäkökulmaa eiliseen... -Ihminen

      Poista
  2. Mulle on kanssa joskus kommentoitu, että kotona ois muka hyvä keittiö. Ei muuten pidä paikkaansa, ihan surkea se on! Ikinä ei saa tarpeeksi ruokaa. Noi tommoset kuristaja- ja roikottelijatyypit ei ymmärrä ruuan päälle mitään. Eikä kissojen, mä en ainaskaan yhtään tykkää roikottelusta. Mut yleensä niillä käynnin jälkeen saa jotain namia, siitä tykkään. T: näyttelykonkari Saana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä oon kanssa vähän eri mieltä tosta keittiöstä, ruokaa ei ikinä oo tarpeeks ja se ei tuu just siihen aikaan kun mä haluan! Jos mä esimerkiks tarviin ruokaa aamulla neljältä, niin toi kokki vaan karjaseen, että mee nukkumaan siitä ja vetää peittoa tiukemmin päänsä ympärille.
      Ei toi roikottaminen kyl mitään ihan älyttömän kivaa ollu, mutta ei niin kamalaakaan kun ensin epäilin. Ihminen tarjos mulle nameja jo tuolla näyttäytymisessä, mutta en suostunu syömään, kotona sitten otin pari ihan vaan näyttääkseni, että kyllä mä vielä oon Pena.

      Poista
  3. Pena! Sä oot ollut tänään samassa paikassa kun tämä mamma! Ja samassa huoneessakin kun tuo setä oli siellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voihan, oispa ollu kiva törmätä, mutta ihminen kun ei ennen reissua antanu täällä kysellä, että onko joku tulossa niin varmaan jäi muitakin näkemättä. Ehkäpä sitten joskus seuraavalla kerralla. :) -Pena

      Poista
  4. Apua ! Onneksi meillä ei olla merkkikissoja niin täällä ei edes näytelmiä mietitä ;D Mutta onneksi olkoon Pena, pienellä kuristuksella ja nuolemisella se setä huomasi miten laadukas kissa sä olet !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut eiks merkittömätki kissat voi käydä noissa näyttäytymisissä? Ihminen ainaki väittää niin... Mä en mistään laadukkuuksista ymmärrä, mutta ihminen oli tyytyväisen näköinen kun kuunteli ja katteli mitä mieltä toi kuristaja musta on. -Pena

      Poista
  5. Oi hienoa Pena! Sä olet ollut huippu rohkea, kun olet uskaltanut tuonne vieraiden tutkittavaksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, oisittepa nähny miten pistin vastaan koko ajatusta! -Pena

      Poista
  6. Näyttää kauheelle kidutukselle en ikinä suostuisi pelottaisi niin paljon.. Oot Pena niiiiin rohkee!!!
    -Coco

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli se kyllä aika kamalaa, mutta ei niin kamalaa kuin miltä näytti aluks. -Pena

      Poista
  7. Ai säkin olit siellä Pena!? Miksi me ei nähty? Olisimmepa tieneet...

    Mekin oltiin siellä kaikki kolme (Bertta sai tietenkin jäädä kotiin) mutta me oltiin ihan eri ihmisten pöydillä kuin sinä. Siksi me ei varmaan nähty. Teitä riistoja oli TOOOOSI paljon. 14 kpl lauantaina. Olet kyllä tosi hieno kissa, kun sait noin pajon kehua ja ex-ex-ex-ex-merkintöjä paperiisi tuomarilta. Ja hienon rusetin kaupan päälle. Harmi tosiaan, ettei sitä voi syödä. Mutta kai sä sait jotain nameja sitten kotona viimeistään?

    T. Coco, Ruusu ja Lilja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihminen näki teidän hienon häkin ja sitte se oli nähny Cocon ja teidän ihmisen jossain siellä missä katottiin, että kuka oli kaikkein kaunein tyttö tai jotain sellasta, mutta sillä petti joku pokka eikä se viitsiny moikata lähempää. Myöhemmin se oli sitte kävelly siitä teidän häkin ohi taas uudestaan eikä silloinkaan teidän ihminen ollut siinä, mutta joku teistä nukkui siellä piilossa, ihminen sanoo, että oli niin pimeetä siellä häkissä, että ei oikein nähnyt kuka, mutta kissa ihan selvästi siellä oli piilossa.
      Ihminen tarjos mulle nameja jo siellä näyttäytymisessä, mutta en suostunu syömään, kotona sitte otin varoiks pari, ettei se luule, että oon vaihtunu johonki toiseen jossain vaiheessa... -Pena

      Poista
    2. No voi harmi. Sano sille emännällesi, ettei meidän emäntä pure. Se on oikeasti tosi kiltti ja tykkää, kun sitä moikataan. Mutta olet oikeassa, että emäntä oli aika vähän tuossa häkin luona tällä kertaa. Ei me tiedetä, missä hän oli. Kiersi kuulemma katsomassa muita kissoja ja puhumassa tuttujen kanssa.

      Emäntä haluaisi nähdä Penan livenä, kun se on niin hienon näköinen sun blogin kuvissa. Oikeasti se tykkää riistoista tosi paljon ja sitä harmittaa, kun Bertta ei tykkää näyttelyistä.

      T. Lilja

      Poista
    3. Mä oon yrittäny sanoo sille, että ei sen tarvis pelätä uusia ihmisiä niin paljon (samaa se muuten hokee mullekin), mutta se on tollanen vanha jäärä niin ei auta mikään. Ehkä se ens kerralla sitte uskaltaa...

      Poista
  8. Jumankekka, mitä se sun emäntä oikein ajattelee? Vie sinut kuristettavaksi, OMG! Onneksi maatiaiset ei joudu kokemaan tuommoista kohtelua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On toi kyllä aika ankee ihminen ku laittaa toisen kärsimään vaikka mitä kauheuksia. Nyt vielä uhkailee, että pitää laihduttaa ku kuristaja vihjaili, että oon muka liian paksu...

      Poista
  9. Toihan muistuttaa ihan eläinlääkärillä käyntiä! -Devi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän sama mullakin kävi mielessä...

      Poista
  10. Voi Pena mihin sun isäntä sua vie ! Ihan kauheita tollaset kuristaja tyypit !
    -Justus & Mimmu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt toi ihminen on jo sanonut, että ens kuussa mennään taas johonkin näyttäytymiseen.. Kamalaa.

      Poista
  11. Voi mikä kokemus, mutta onneksi olkoon, sait hienosti sertin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä ihan kamalaa... Ihminen sanoo, että toi ei oo varsinainen serti vaan ihan vaan ruusuke (onko se joku kukka siis???), mä olen vielä niin nuori, että sertejä ei jaeta näin pienille vielä. :)

      Poista
  12. Hih, Penalla onkin varsinainen WTF-ilme tuossa kuristuskuvassa! :D Oikein hienosti näyttää näyttely menneen, onnea komealle pojalle ruusukkeesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Olin mä aika pihalla ku tyyppi yrittää kuristaa ja ihminen vaan kattoo vieressä eikä tee elettäkään auttaakseen... -Pena

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)