21.3.2015

Vanhat kamat - uudet hajut

Tää on siis se uus koti -juttu mistä kaikki on puhunu? Tää niinku, että kaikki meidän vanhat tavarat on täällä, mutta täällä haisee ihan oudolle ja näyttää erilaiselle ja ikkunoista näkyy paljon enemmän kuin siellä missä meidän tavarat oli ennen? 
Mä en oikein vieläkään tajua tätä. Ihminen katosi monta päivää sitten jonnekkin ja jätti mut tyypille kylään. Eilen ihminen sitte tuli sinne tyypin luokse ja huijas mut koppaan. Kopassa se kantoi mut taas sellaseen ihme linja-autoon ja mä jouduin huutamaan ihan täysillä kun se kuski ei yhtään osannut ajaa. Sitte me tultiin johonkin sellaseen paikkaan missä oli paljon taloja ympärillä, mutta keskellä oli ihan tyhjä läntti - siinä me lähdettiin sieltä linja-autosta ulos. Oli paljon lyhempi matka kuin mihin oon tottunut ja vähän hämmästyin kun matka ei jatkunut vaan ihminen lähtikin kävellen kantamaan mua ja koppaa jonnekkin. Mä annoin ohjeita koko matkan ja kovaan ääneen vaikka en yhtään ymmärtäny, että mihin oltiin menossa. Tosi monet ihmiset käänty katsomaan meidän peräänkin vielä kun mä oon vaan niin julmetun komee. Ihminen sanoo, että ne katso ihmeissään kun mä huudan, mutta mä tiedän paremmin - ne katsoi koska mä oon vaan niin komea!
Ei me kauan siinä ihmisten joukossa kävelty kun tultiin sellasen toooooosi ison talon eteen ja ihminen kaivo sen sellasen jutun jolla se aina kaivaa ovet auki laukustaan ja mentiin siihen isoon taloon sisään, siellä hypättiin sellaseen ihmekoppiin kun liikkuu itestään ylös ja alas ja mentiin ihan kamalan ylös. Siellä ylhäällä ihminen avas taas yhden oven, kanto mun kopan jonnekin nurkkaan missä oli mun vessa ja päästi mut kopasta ulos. Hetken siinä hämmästelin ja sitte huomasin, että hetkinen, täällähän on meidän kaikki tavarat. Löytyy mun kiipeilypuu, raapimasohva, tynnyri, kaikki lelut, teltta, ihan kaikki ja kaikki ihmisenkin tavarat. Ihminen sano mulle, että tervetuloa uuteen kotiin ja anto luvan juoksennella. Koko ilta siinä sitte menikin paikkoja tutkiessa, täällä haisee ihan väärälle ja noista tiputelkkareista näkyy sellasia ihan hirveen isoja tipuja! Sellasen ku sais kiinni, ei varmaan ois nälkä koko päivänä eikä vielä seuraavanakaan... Niin ja sitte täällä on tosi iso parveke, mutta siellä mä en saa vielä olla yksin kun ihminen pelkää, että mä karkaan naapuriin - siellä on sellaset isot kolot seinien yläreunoissa, joista pääseen naapuriin, mutta alas ei kyllä pääse putoamaan kun on ne sellaset lasit edessä. Ihminen lupas tänään tulla mun kanssa parvekkeelle, mutta ei oo vielä suostunut kun sanoo, että on liian kylmä, kuulemma jotain pakkasta tullu taas.
Täältä näkyy tosi kauas.

Mun mielestä tää on parempi paikka pitää näitä meidän tavaroita kuin se entinen - täältä näkee enemmän ja täällä on paljon valoisampi ja lämpimämpi kuin siellä vanhassa paikassa. Tää on nyt meidän koti.

Mahtavaa päivää kaikille toivottaa Pena, the one who slept longer than his human today.

20 kommenttia:

  1. Ne on raskaita ne muuttopuuhat kun joutuu kantaa kamansa, joten ei ihme että sinunlaistasi komeaa poikaa nukutti aamulla :) Onnea uuteen tupaan! - Pepsi ja Max

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on kyllä ihan kamalan rankkaa tää homma, pitää kaikki nurkat nuuhkia ja varmistaa, että omat hajut jää päälimmäiseks. Mä en saata uskoa, että ihminen sai tyypin ja sellasen yhden partahepun kanssa kaikki nää tavarat tänne vaan yhden päivän aikana... Mulla menee monta viikkoo vielä, että saan hajut täällä paikalleen. -Pena

      Poista
  2. Tosi erikoista! Kaikki teidän tavarat lentäneet noin vaan toiseen paikkaan, ja vielä hyvään paikkaan - onneksi. Hajujen istuttaminen on pitkällistä puuhaa, mut kun sä oot niin komee ja fiksu niin jaksat kyllä.

    Ana (was Zepa)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei kyl oikein meinaa pieni kissa ymmärtää, että miten tää kaikki on tapahtunu, mutta hyvältä tää vaikuttaa. Vielä kun tosiaan sais nää oudot hajut täältä pois kokonaan...

      Poista
  3. Onnea uuteen kotiin! Näkymistä päätellen olette ihan huippupaikalla.
    Mekin muutettiin ihan vähän aikaa sitten eikä meidän hajut ole vielä ollenkaan joka paikassa vaikka meitä on kaksi niitä levittämässä. Kyllä sulla Pena on siinä vielä hommaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ihminen sanoo, että tää on huippupaikka ja kyllä noi tiputöllön näkymät muakin miellyttää. Vielä on outoja hajuja, mutta kaipa se tästä joku päivä.

      Poista
  4. Onnea uuteen kotiin ! Kuulostaa kivalle toi iso tiputelkkari ja lämpö!

    -Justus & Mimmu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ihmisen mielestä parasta tässä on toi lämpö ja sijainti ja mun mielestä ehkä toi tiputelkkari.

      Poista
  5. Jes vihdoin pääsitte uuteen kotiin! :) Meilläkin haaveena uuteen kotiin muutto, mutta ei ole tullut vielä vastaan semmoista mikä kelpaisi kummallekkin osapuolelle.. :D Toivottavasti siellä on Pena paljon tilaa leikkiä ja ralleilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oli kyl aikakin jo päästä molempien saman katon alle... Täällä on ihan hulluna tilaa vaikka ihminen sanoo, että tää on pienempi kuin se paikka missä meillä ennen nää tavarat oli. Täällä on tollanen pitkä, tyhjä tila keittiön ikkunasta olohuoneen ikkunaan - siinä saa niin hyvät vauhdit, että ei ehdi jarruttaa ennen seinää...
      Toivottavasti teillekin se uusi koti löytyy jostain pian.

      Poista
  6. Kuulostaa mahtavalta (paitsi ne kolot parvekkeella :D)! Paljonpaljon onnea uuteen kotiin Pena ja Penan mami! ♥ ♥ ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tää on ihan huippukoppero. Naapuriin johtavat kolot yritetään saada piiloon tulevan viikon aikana vielä niin ei tarvi sitte jänskättää...
      Kiitos!

      Poista
  7. Onnea uuteen kotiin ♥
    Hienot on kyllä näkymät, ei voi muuta sanoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mekin tykätään näistä näkymistä! :)

      Poista
  8. Onnea uuteen kotiin !

    Maisemat on justiinsa hyvät ja arvaa mitä Pena? Ne ihmiset todellakin katsoi sun perään kun oot niin komea JA tosi hyvä kartturi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Sitä mä oon tolle ihmiselle yrittäny sanoa, että ne katso just sen komeuden eikä oikein minkään muun takia, mutta ei se tahdo uskoa... Ehkä se nyt uskoo kun säkin sanot niin.

      Poista
  9. Onnea uuteen kotiin! Kiva kun pääsitte taas "yhteen"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! On kyllä ihan mahtavaa, että ollaan taas saman katon alla. :)

      Poista
  10. Mahtavaa, oma raapimasohva - ollaan kyllä (sillai sopivasti) kateita sulle! Ja uusi koti ja paljon reviiriä valloitettavksi. Ootpas onnenkissa! Siitä ohjeistamisesta me sanotaan, että se on niiiiiin tarpeellista - ei ihmisten touhuista tule kunnollista, jos ei kissat ohjeista. Että anna mennä vaan >^.^<!
    - Pipsu ja Miiru -

    Kuulostaa ihanan valoisalta ja tilavalta uudelta kodelta, iloista oloa omassa kodissa!
    - Emäntä -

    VastaaPoista
  11. Ihminen kyl sanoo, että en sais raapii sitä sohvaa, mutta mun mielestä se on mun raapimasohva kun se tuntuu niin hyvältä kynsien alla. Ois ostanu erilaisen jos ei kerta halua, että kissa sitä raapii. Nih. Reviiri on jo aika hyvin hallussa, välillä löytyy joku outo haju ja sitä pitää sitte kummastella ihan ääneen, mutta kyllä tähän tottuu.
    Ohjeistaminen on kyllä ihan välttämätöntä välillä, mut ihmiset nyt vaan on tollasii, et ne ei aina ymmärrä.
    -Pena

    Kiitos! On tää aika kiva luukku, valoa on tosiaan ihan hulluna enemmän kuin siellä entisessä ja vaikka tää on muutaman neliön pienempi niin silti tuntuu tilavammalta - parempi pohjaratkaisu siis ilmeisesti.
    -ihminen

    VastaaPoista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)