7.4.2015

Kauheen kuuma

Ihan ekaks, me huomattiin ihmisen kanssa, että meille on tullu ainakin pari uutta lukijaa sen jälkeen kun on viimeks toivotettu ketään tervetulleiksi, joten ne, joita ei vielä ole tervehditty, niin teille isosti tervetuloa lukemaan mun ja ihmisen höpinöitä, toivottavasti viihdytte!

Sitte asiaan - tänään kun ihminen tuli sieltä töistä-jutusta, niin se avas ton parvekkeen oven ja siellä oli ihan kamalan kuuma, jouduin ihan kieli pitkänä läähättämään kun tuli hiki. Ihminen vaan huokaili, että ihanaa kun on lämmin, mutta kokeilispa olla turkki päällä tuolla! Ihan kauheen kuuma, mutta tosi kiva kyllä kun ihminen tarkenee ilman, että mun pitää olla joku kuumavesipullo sille. 
Ihminen toi mulle parvekkeelle vesikipon, mutta aika pian joutu hakee siihen uudet vedet kun oli jo ihan täynnä pölyä ja lämmenny ihan kauheeks, nyt se on tossa sisällä varjossa, niin pysyy vähän viileempänä - ihan hirveesti joutunu juomaan tänään ku muuten tuntuu, että kuivahtaa ihan kokonaan!
'Hirveen kovia ääniä tääl kyl kuuluu tääl parvekkeella...'
Parvekkeella kuulu tosi kovia ääniä joka puolelta ja välillä ihmistä nauratti kun mun oli korvat ja silmät kuulemma jotenki ihan isona... Ihminen yritti ottaa enemmänkin kuvia mun parvekeoleilusta, mutta tulin heti pois sieltä kun kamera saapui paikalle - mua ei tänään kuvata.

Ai niin, meinas tässä ihan unohtua! Toi julma ihminen on eilen ja tänään vienyt mut pihalle valjaissa! Siis ihan hirveetä, eilen oltiin vaikka kuinka kaukana kotoa ja ainakin kaks ihan vierasta ihmistä kävi mua hipelöimässä kun olin ihmisen olkapäällä antamassa ohjeita, että mihin suuntaan mennään. Tänään ei kovin kauas päästy kun laitoin jarrut piukalle ja ilmoitin, että nyt on mentävä kotiin. Parvekkeella on paljon hauskempaa kuin tuolla ulkona oikeesti. Ihmisen kommentti: 'Eilen oltiin siis ulkona ehkä huimat 5 minuuttia ja tänään ehkä 2 minuuttia, sellanen ulkoilija meillä...'

Mites, onko teillä ollu jo kuumaa parvekkeella tai pihalla?

Hauskaa iltaa kaikille toivottelee Pena!  

10 kommenttia:

  1. Ihana kun sulla on parveke! Ei oo kuumaa, mutta ollaan käyty silti varmaan sata kertaa ulkohäkissä tänään. Ne kevään hajut ja lintujen äänet..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On toi parveke kyl ihan loistava paikka oleilla, mut ihmisen pitää sitä vielä vähän kuulemma tiivistää ku se pelkää, että karkaan tonne naapuriin... Syytön kai mä siihen oon jos sieltä naapurista tulee tosi hyvä tuoksu ja tekee mieli mennä katsomaan mitä siellä on...
      -Pena

      Poista
  2. Vau, sun raitisilmalaatikossa (toim. huom. parveke) on kuuma, me meinataan jäätyä tuolla pystyyn! Tasan ei käy onnen lahjat...
    - Crusoe

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eilen ainaki oli ihan kauheen kuuma, ihminen katso jostain lämpöjutusta, että tuolla oli ollu eilen jotain kakskyt astetta lämmintä tuolla parvekkeella. Nyt aamulla ei oo sitte enää ku kaks astetta.
      -Pena

      Poista
  3. Vai kuuma! Asutko jossain Epsanjassa? Ei oo ollut yhtään kuuma, ja huomenna tuulet kuulemma vie silmätkin päästä. Pöööööhhhh...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihminen just sano mulle eilen, että saan olla tyytyväinen kun on näin viileetä - siellä Epsanjassa on kuulemma vielä paljon kuumempi... Meillä ainakin tuulee tänään niin, että en taida uskaltaa parvekkeelle ollenkaan kun siellä noi lasit paukkuu ihan täysillä. Ihmistä harmittaa moinen tuuli, mutta mua ei niin haittaa kun saan olla sisällä.
      -Pena

      Poista
  4. Teillä näyttäisi olevan pienet ilmaraot siellä, toivottavasti tuo hieman viileyttä! :) Miekin rakastan kun on lämmintä, mutta edelliset parvekkeet on olleet miunki makuun vähän turhan lämpimiä kunnon helteillä. Nyt on ollut tosi sopivaa, mutta parveke on ollut auki lähinnä silloin kun on aurinko paistanut. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo varsinaisia ilmarakoja, mitä nyt lasien välistä pääsee tuulemaan ni sen verran tuulee. Noi isommat raot johtaa suoraan naapuriin ja ainaki yks niistä pitää jotenki suojata ku Pena mahtuu siitä vallan hyvin kulkemaan - otin kerran kiinni kun näky enää takapää. :D Me toivotaan kunnolla lämmintä kesää, että saadaan olla paljon ulkona edes parvekkeella jos Pena ei suostu kaduilla kulkemaan...
      -ihminen

      Poista
  5. Yiiii, valjaat! Pidä puolesi, älä liiku, jos sulle puetaan ne päälle. Palvelusväen kuuluu kantaa kissaa, jos kerran yrittää semmoisia hihnoja laitella meille. Oon nyt melkein kolme vuotta pitänyt pintani; en kävele valjaissa. Emäntä osti ne - kantakoon seuraukset eli minua!
    - Miiru -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mua ne valjaat niin haittaa, mutta jos niissä pitää mennä ulos tai edes parvekkeelle ni sitte en kyllä tee yhtään yhteistyötä. Onneks ihmisellä on noi tollaset olkapäät niin sinne voi kiivetä edes vähän turvaan sitte ku joutuu ulos... Ihminen kyl sano, että nyt ku tuolla ulkona alkaa ilmat lämpeemään ni siellä vois jos ite kävelis ni päästä pyydystää jotain kärpäsiä ja perhosia, mut en mä tiiä kiinnostaako sellaset niin paljon kuitenkaan...
      -Pena

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)