10.7.2015

Ukkonen

Pari iltaa sitten oltiin menossa nukkumaan kun yhtäkkiä alkoi sataa ihan hirveen paljon ja sitten alkoi taivaalla valot välkkyä ja kuulua hirmuinen jyrinä ja pauke. Mä olin just menossa parvekkeelle tarkastamaan tilannetta kun kuului sellainen pamaus, että meillä ikkunatkin helähti ja sen jälkeen sitten olinkin turvapaikassa sängyn alla monta tuntia. Ihminen sanoo, että se oli joku ukkonen mikä sitä ääntä piti ja sitä ei kuulemma tarttis yhtään pelätä, mutta mä oon kyllä ihan varma, että sitä on syytä vähän pelätä ja sängyn alunen on paras paikka olla peloissaan. 
Mites muut, onko toi ukkonen kiva vai kamala juttu?

Täs on pari kuvaa mitkä ei liity mitenkään ukkoseen, näissä mä oon vähän naamioitunu...
Jotain villisikaa ja porsasta ihmisen puheessa vilisi kun
tämän näki.

Tässä mä oon ihan kissana lampaan vaatteissa.

Hauskaa päivää kaikille sanoo Pena, joka piti ihmistä yöllä hereillä monta tuntia kun teki mieli leikkiä. Ihmisen varpailla.

24 kommenttia:

  1. Pöpöä ei pelota ukkonen yhtään, eikä sen puoleen raketitkaan. Uutena vuotena se meni ikkunaan etsimään, että mistä pauke kuuluu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uutena vuotena Pena istu ikkunalla kattelemassa raketteja, mutta tää ukkonen oli ihan toista maata... Itekki pelästyin yhtä pamausta ku ikkunat vaan kilahti, ukkostutkan mukaan osu johonki tohon muutaman sadan metrin päähän. Yleensä ei oo ollu tapana ukkosta pelästyä.

      Poista
  2. Ukkonen on hirvee!! Minä juoksen aina silloin piiloon, enkä tule pois vaikka olisi ruoka-aika. Tottakai sitä pitää pelätä! - Pepsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ihminen yritti mulle kanssa jotain herkkupötköö muka tarjota, mutta siinä se oli sen vieressä aamulla vielä oottamassa kun herättiin. Ei ollu kivaa tollanen paukkuminen ja kiva tietää, että joku muukin ymmärtää mennä sitä piiloon.
      -Pena

      Poista
  3. Meillä ei ukkosta pelätä, jo nimikin sen jo kertoo.
    t. Myrsky

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, se on toi nimi kyllä vähän sellanen, että ei ukkosta pelkäävälle oikein sopis.
      -Pena

      Poista
  4. Meillä oli eilen ukkonen ja pojat meni kummatkin heti partsille tarkastaan et mitä siellä tapahtuu. Ei siis pelottanut :) Ja hahaha ei vitsi tuo lammas-Pena :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä toivon, että toi oli vaan ekan ukkosen aiheuttamaa järkytystä, mutta sitähän ei tiiä ennen seuraavaa. Lammas-Penaa on täällä naurettu maha kippurassa varmaan sata kertaa. :D
      -Ihminen

      Poista
  5. Minä luulen, että sinä nyt hieman hätiköit niiden tuntemusten kuvailussa. Eihän se nyt varmasti varsinaista pelkoa ollut, vaan piti löytää jostain rauhallinen tila, että saattoi havainnoida eri juttuja ukkosesta. Siinä sitten tuli hieman äkäisesti liikuttua siksi, että ukkonen ei ehtisi loppua ennen hyville havaintopaikoille pääsyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voihan se toki jotain tollastakin olla. Se nähdään sitte jos uudelleen joskus tulee toi ukkonen. Ihminen ainakin sanoo, että tälleen vihreeseen aikaan se voi toi ukkonen kuulua ja näkyä useinkin.
      -Pena

      Poista
  6. Ymmärrän hyvin Pena, että se vähän pelotti ,oli jotenkin niin ihme paukahdus se yksi, että minäkin vähän hätkähdin! Toivotaan kun tulee uusi ukkonen niin on vähän maltillisempi! Seuraavalla kerralla mene ihmisen syliin niin ei pelota niin kovin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pah, ihmisen syli on ihan yliarvostettu paikka. Seuraavan ukkosen aikaan mä pidän vielä isompaa ääntä, niin ei paukkuminen haittaa. Tai sitte istun sängyn alla vahdissa.
      -Pena

      Poista
  7. Unohtu sanoa olet tosi söpö tossa lammas puvussa!))))Haleja

    VastaaPoista
  8. Sängyn alla on kivaa ja ehkä turvallista kans. Hokasin tään noin pari tuntia sitten, mutta vastahan oon ollutkin täällä vajaan viikon. Sitä Ukkostakaan en oo vielä nähnyt! Eihän se sisälle tuu, eihän?
    Makee huijausturkki sulla.
    terv
    Zetor

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se meille ainakaan päässy sisälle se ukkonen. Ihminen kans sanoo, et ukkonen pysyy ulkona ni kai se sitte pysyy vaiks kovaa ääntä pitääkin.
      Ainaki toi huijausturkki haisee hurrrrmaavalle!
      -Pena

      Poista
  9. Hienot valepuvut sulla :-)
    Me kans vähän pelästyttiin sitä ukkosta, vaikka on kuultu sitä jo aikaisemminkin. Olga kävi hetken sängyn alla ja molemmat kuljettiin vähän häntä maassa. Mut ei sitä tarvi pelätä kun ihminenkään ei pelkää (ainakaan paljon...).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, mun mielestä kaikilla pitäs olla tollasia valepukuja!
      Mä katon sitte jos tulee uus sellanen ukkonen, että pitääkö sitä pelätä vai ei. Mä kyl luulen vähän, että ihan varoiks pitää pikkasen pelätä.
      -Pena

      Poista
  10. Komeet kutrit oot kasvattanu Pena! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, piti vähän kasvatella, että erottuu joukosta.
      -Pena

      Poista
  11. Lampaankarva ja sä Pena, ootte saanut tämän tädin hirnumaan suu auki nyt jokusen kerran :D Se eka kuva ja nyt tää. ei voi olla nauramatta ♥

    Ukkosesta täällä ei välitetä, muttei pelätäkään. Onneksi. Jos nimittäin päivällä tulisi ukkonen niin täti olisi töissä sitten ihan paniikissa kuinka kissat pärjää kotona...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut ku toi lammas vaan tuoksuu niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin taivaalliselle!
      Sais se ukkonen kyl pysyy poissa, ainaki silloin ku oon yksin kotona. Ei muuten, mut sit ihminen vaan turhaan huolehtis, että miten pärjään...
      -Pena

      Poista
  12. Taitavaa naamioitumista! Täällä ei ole jyrissyt tänä kesänä, tylsää. Saisi ainakin kerran jyristä, kunhan ei niin lähelle tule, että ikkunat helisee. :D Kisut ei meillä välitä ukkosesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon mä aika hyvä naamioituja.
      Ukkonen on kyl vähän kurja, varsinki sitte ku se paukkuu ihan tossa vieressä ja ikkunat vaan helisee.
      -Pena

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)