7.10.2015

Ulkona on kivaa!

Kaikki varmaan muistaa, että mä en niin kauheesti oo tykänny ulkoilusta vai mitä? No, nyt mä oon vähän muuttanu mieltäni - ulkona on kivaa, jos siellä käydään kun pimeä on jo laskeutunut ja paljon muita ihmisiä ei näy. Eikä varsinkaan niitä isoja höriseviä auto-hirviöitä kun menee kovaa vauhtia tietä pitkin.
Pari iltaa sitten piti vähän vahtia, että kuka siellä kadulla kulki,
mutta muuten oli kivaa. Ihminen vois ottaa ihan oikeen kameran
joskus ulos niin sais vähän parempia kuvia, mut ei se viitsi.

Me on nyt käyty monena iltana ihmisen kanssa ulkona ja kivaa on ollut. Pari päivää sitten mä näin sellasen pienen koiruuden, se oli melkein yhtä iso ku minä, se ois halunnu mun kanssa vissiin vähän jutella, mutta sen ihminen oli ihan hassu - se vaan toisteli, että 'tää ei oo ennen nähny kissaa' ja jatko matkaa. Mä lähdin vähän seuraamaan sitä koiruutta ja sen ihminen vaan tiivisti vauhtia, en mä kauan viitsiny jatkaa sitä seuraamista ku mun ihminen sano, että ei me voida ketään pakottaa mulle kaveriks. Mälsää.
Tänään me tehtiin ihan lyhyt lenkki vaan, mentiin vähän aikasemmin ulos ku on nyt muina iltoina menty ja niitä autoja ja ihmisiä oli paljon enemmän ku yleensä tuolla ni en viihtyny. Ihminen kyl lupas, että jos mä huudan tuolla ovella myöhemmin, mutta ei nukkumaanmenoajan jälkeen, niin sitte voidaan käydä tänään vielä uudestaan ulkona. En tiiä viittiikö ku tääl sisällä on niin kivan lämmin.

Iltoja kaikille sanoo Pena, joka tykkää ulkoilla pimeässä.

21 kommenttia:

  1. Pimeässä ulkoilu on ihan parasta, sillon liikkuu kaikki metsästettävät hiirulit ja kuulee niiden liikkeet paremmin! On se kuitenkin vähän jännää, mua ainakin jänskättää pimeässä ja sit käyn aika usein ihmisen jalkojen juuressa varmistamassa että sillä on kaikki ok ;)
    - Lilli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo kyllä vielä nähny yhtään hiirulia tai muuta, mutta tänään mä hoksasin, että ulkonakin voi merkkailla. Kumma homma ku ulkona merkkaamisesta saa kauheesti kehuja, mut sitte sisällä ollaan heti ihan nenä kippuralla...
      Ihmisille on kyl ihan hyvä välillä pimeessä vakuutella, että turvallista on. Eihän ne ees näe niin hyvin pimeessä ku me nähdään.
      -Pena

      Poista
  2. Ulkoilu on mukavaa, ilta- ja yöulkoilut erityisesti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tosi kivaa ulkoilla pimeessä, päivällä ei tarvi. Kävin tänään jo toisenkin kerran ja oli kivaa kunnes ohi käveli joku mitä ihminen sano nuoreks hepuks - se oli ihan valtavan pelottava ja piti juosta nopeesti sisälle. Toivottavasti en nää sitä enää ikinä!
      -Pena

      Poista
  3. Tyhmä ihminen sillä koiruudella! Eihän se koiraparka saa koskaan kissakavereita, jos aina vaan viedään pois. Sä olisit ollut ihan paras kissa tutustua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oli kyl ihan hassu ihminen, mahtokohan se luulla, että mä syön sen koiruuden tai jotain... Tänään meidän toisella ulkoilulla mä tutustuin tässä samassa talossa asuvaan koiruuteen, se oli tosi kiva.
      Näitteks te ne revontulet tänään? Ihminen sano, että se ei oo niin komeita ikinä nähny Turussa ennen.
      -Pena

      Poista
    2. Mami oli TAAS yön poissa jossain helsinkissä, eikä nähnyt siellä mitään revontulia (ei ehtiny kissakahvilaankaan). Me kyllä taidettiin katella niitä keittiön ikkunasta, mutta ei kerrottu mamille ;)

      Poista
    3. Katla olis saattanu syödäkin sen koiran, se on ollu vähän aggressiivinen koiruleita kohtaan.. Mä kävin kans kattomassa revontulia. Meidän ihmisellä oli niin kiire pihalle taivasta tiiraamaan, ettei se ehtiny etsiä mun villapaitaa,mut sentäs se ehti ottaa mut mukaan! sit oli vähän kylmä, ja olin pääasiassa sylissä kehräämässä ja leipomassa.
      -Mori

      Poista
    4. S&O: No mut ainakaan se teidän mami ei siis ollu petturina heti vieraita kissoja paijaamassa kun kävi siellä helskinkissä!

      Mori: Hui, Katla kuulostaa hurjalta! Oo ihan tyytyväinen vaan, että säästyit siltä villapaidalta, mä oon joutunu sellasta kokeilee eilen ja tänään ja se on ihan KAMALAA KIDUTUSTA, ei jalatkaan toimi kunnolla ku laitetaan joku villapaita päälle.
      -Pena

      Poista
  4. Voi olla Pena, että joku muukin kissa tykkäisi ulkoilla pimeässä, vaan kaikki mammat ei ole noin fiksuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos kissat sais päättää niin me käytäis vaan yöllä pihalla... Mä luulen, että useemmat ihmiset oppis jos kissat ei antais niille muuta mahdollisuutta ku joko valvoa kuunnellen ulinaa tai käydä vähän pihalla pimeellä.
      -Pena

      Poista
  5. Ulkoileminen on kivaa ja pimeydessä on sitä jotain.

    VastaaPoista
  6. Pimeäulkoilut on pop! Onpa Pena rohkea kun olisi halunnut tutustua koiraan! :) Haiku menee ihan maata vasten matalaksi näki se sitten ihmisen taikka minkäkokoisen koirun tahansa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Penan pentukodissa oli koira niin voi olla, että tuo vielä muistaa ettei koiria tarvi pelätä. Ihmiset on paljon pelottavampia ku koirat, mutta ei niitäkään enää tarvi ihan koko ajan juosta täysillä pakoon.

      Poista
  7. Niin sitä pitää. Ulos kannattaa merkkailla jatkossakin: pysyvät välit sisätilojen ihmisiin paremmin kunnossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon mä tääl sisälläki vähän muistanu merkata, mut oon vähän hillinny tahtia sentään.
      Mä kuulin, että susta tulee isukki, paljon onnea!
      -Pena

      Poista
  8. Ulkona on kivaa jee, mut mun palvelijat on tyhmiä eikä ne vie mua ulos :( -Ruffe

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile mennä eteiseen istumaan ja sitte kynsit ovea täysillä samalla kun huudat kurkku suorana niin voi olla, että ne lähteeki sun kanssa ulos.
      -Pena

      Poista
  9. Niin, tosissaan. Jos täällä ei olisi sellainen pelkurinössö kissa-täti niin se voisi kanssa viedä yhden tyypin ulos. Mutkun ei se uskalla, jos se kissa säikähtää ja karkaa ja katoaa.

    Ja Pena hei, Ulkopissa ROCKS !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut jos laittaa sille kissalle oikein hyvät valjaat niin ei se niistä pääse pakoon vaikka säikähtäiski, voi laittaa vaikka valjaitten lisäks kaulapannan ja molemmat kiinni samaan taluttimeen, niin on tuplaturva.
      Mulle riitti kerran tota ulkonapissailua, ny pissin sisälle vaan. Enimmäkseen vessaan.
      -Pena

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)