12.6.2016

365+1 Days of their lives, part 23

Viikko uutta kotia takana, ja edelleen ihmisellä on kolme isoo laatikkoa purkamatta. Tai yks oottaa, että se menis kellariin kuulemma. Mä yritin eilen illalla päästä katsoo, että missä se kellari on, mut ihminen ei tykänny. Ensin mä juoksin ihan niin ylös tuolla kun pääsin, ihminen sano, että se oli joku kasikerros, ja sitten mä juoksin ihan niin alas tuolla kun pääsin. Siinä alaspäin juostessani kuulin, kun jossain aukes ovi. Viileä yöilma hiipi vastaan, hetken kävi mielessä vapaus, mutta sitten se ovi pamahti kiinni. Oltiin päästy melkein alas, kun ihminen huusi kauheella äänellä jollekin naapureille sinne alas "Ottakaa pliis se kissa kiinni jos vaan saatte". No, eihän ne saanu, mutta se heppu oli niin iso, että lähdin juoksee ihmistä vastaan takas ylöspäin, ja ihminen saikin mut kiinni, mutta mähän pyristelin, en antautunu niin helpolla. Pako jatkui vielä vähän matkaa, mutta sitten se alhaalla ollu nainen tulikin yhtäkkiä ylhäältäpäin mua vastaan rapussa kahden repun kanssa, ja siihen mun matka sitte tyssäs, ihmisen turvalliseen syliin ja kauheella vauhdilla kotiin. Mä en vieläkään tajua miten se nainen oli teleportannu itsensä yhtäkkiä sinne ylös! En siis edelleenkään tiiä missä se kellari on, mutta aion joskus vielä päästä katsomaan.
Huiskamestari
Haave vapaudesta
Täs pedissä mä oon tääl uudessa paikassa viihtyny paljon, vanhassa en koskaan.
Jotain tuolla alla on!
Punkku, pieni yrttitarhuri ja persiljan rakastaja.
"Enkä puuhaillu mitään!"
Punkku, lentäjän poika?
Eilen tyyppi kävi poraamassa meidän kiipeilytolpan ja hyllyt seinään, ja oli kyllä jo aikakin päästä vähän riekkumaan! Me ollaan viihdytty täällä hyvin, ja ihminenkin viihtyy. Tiputöllö on parasta a-luokkaa, ja pupukin aina välillä näkyy. Ihminen näki taas sen ketun, mutta mä en taaskaan ehtiny katsomaan, ja Punkkua ei kiinnostanu, se söi vaan persiljaa.

Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille ja hyvää tulevaa viikkoa kaikille toivottaa Pena, joka on vähän sitä mieltä, että pakoreittien tukkiminen verkoilla on inhottavaa puuhaa.

34 kommenttia:

  1. Pena, tollaset pakoretket pitäis kyllä jättää tekemättä! Ei siellä ulkomaailmassa ole mitään niin kivaa, että se kotiolot voittaa. Ja kyllä sä pääsisit sinne kärryissä tai valjaissa jos vaan haluaisit.
    Lentokuva on mahtava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiduttimiin en kyllä suostu! Ihminen yritti eilenkin, mutta en suostunu. Sitte se käytti niitä vielä aseena mua vastaan, kauppaan lähtiessä ripusti ne välioven ulkopuoliseen kahvaan ja kotiin tullessa sitten heilutteli kiduttimia mun nenän eessä silleen, että oli pakko peruuttaa vauhdilla makkariin asti. Ei tehny yhtään mieli etsimään sitä mystistä kellaria, kun kiduttimet oli vastassa.
      Ihminen käski sanoo kiitokset kuvakehusta.
      -Pena

      Poista
  2. Ei siellä kellarissa kumminkaan oo mitään mukavaa, niin ei kannata ainakaan sen takia karkailla eikä oikeastaan minkään mukaan takia. Tulee Ihmiselle vaan paha mieli turhan takia ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On siellä kellarissa ne kaikki isot pahvilootat ainakin... Paitsi ne kaks, joissa on vielä vähän tavaraa.
      Mä oon vähän hyvitelly ihmiselle tota juoksutusta, nukuin sen kainalossa koko yön. Ehkä se siitä vielä leppyy.
      -Pena

      Poista
  3. Mielenkiintoista! Pitihän sun nyt päästä tutustumaan koko taloon. Ei sun ihminen kuitenkaan ollut kertonut montako kerrosta talossa on! Hieno lentoharjoitus Punkulla! - limukissat

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei ollu kertonu ei! Ihan oma vika, kun ei kerro kaikkee! Toi penska on tollanen lentäväinen, mut kyl mäkin oon tosta tolleen menny, ei oo vaan kuvatodisteita.
      -Pena

      Poista
  4. Vai sillä lailla Pena tutkii kotirappua, ei kuule kannata ihan pelkkiä portaita ne vain n ja sitten se ulko-ovi siellä on tosi vaarallinen ainakin sellaisille kiihdyttäjille kuin sinä Pena olet.
    Koti kaikkinensa on tosi hyvä ja turvallinen paikka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut siellä ulkona on niitä tipuja, määrättömästi tipuja! Mut joo, ehkä mun pitää kohta uskoa, että ei saa karkailla, kun sitä kaikki tääl niin toitottaa. On kotona yleensä kyl kivaa. Paitsi kun siivotaan koko ajan!
      -Pena

      Poista
  5. Tosi paljon onniteluja uudesta hyvästä kodista, mut PENA, EI SAA YRITTÄÄ KARATA! Se on tuhmaa! Kotona on kaikki hyvät kaverit ja safkat ja kaikki tärkee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, me kaikki kyl tykätään tosi paljon meidän uudesta pesästä. Mä yritän olla karkaamatta, mut kun se on niin kivaa katsoo ku ihminen muka juoksee! Vaiks toi sapuskapointti on kyl aika hyvä.
      -Pena

      Poista
  6. Huii, ei saa tolleen rappuun karata tulee ihmiselle huoli! Ruffekin aina kovasti yrittää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut siel on jännää, uusia haasteita!
      -Pena

      Poista
  7. Se teleportaatiolaite on hissi. Meidän pitää aina mennä siihen tosi tylsään laatikkoon hetkeksi seisomaan ennenku pääsee ulos. Rappusia pääsee vaan sellasiin kloonattuihin paikkoihin, missä on ihan samannäkösiä ovia ku kotiovikin. ei voi kissa ymmärtää, mikä niistä on oikea kotiovi.

    t. Mori, joka tykkää mussuttaa basilikaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, mä en tajunnu, oonpas mä pönttö! Tietty se on se hissi. Vissiin joku sukuvika teillä toi rehujen mussutus.
      -Pena

      Poista
  8. Jänskä pakoyritys! Ehkä on silti kuitenki parempi, että meet vaikka ihmisen kans seuraavan kerran ettet vaan joudu ulos! (Siellä saattaa edelleenki kastua tassut.) Kotiki näyttää kyllä sen verran kivalta, että miks sieltä ylipäänsä kannattais lähtee mihinkään... :) Punkun lentokuva on hieno! ja hyvä juttu, että peti kelpaa - parempi myöhään ku ei ollenkaan vai mitä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en nyt oikein tiiä jos mun pitäis mennä kuitenkin ihmisen kanssa ulos. Se oli tänään Punkun kanssa ulkona, ja tavallaan näytti kyllä ihan hauskalta puuhalta, kun ne kävi tossa parvekkeen alla vilkuttamassa mulle. Ehkä kokeilen joskus tai sitte en.
      Toi peti on kyllä yllättävän mukava, en tiiä miten en oo ennen hoksannu. Ehkä se on muuttomatkalla jotenki parentunu.
      Ihminen kiittää kuvakehusta.
      -Pena

      Poista
  9. Parempi pysyä sisällä vaan (ja syödä persiljaa) eikä karata! Mainioita kuvia taas! Hyppykuva ihan paras.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en kyl enää siihen persiljaan koske! Ennen se oli tosi namia, mut nyt YÄÄÄK.
      Ihminen käski sanoo kiitos kuvakehuista.
      -Pena

      Poista
  10. Ihan mahtava toi viimeinen kuva!
    Punkku pääsee varmaan jossain vaiheessa vielä tutustumaan teleportaatiolaitteeseen ja sittenhän sitä poikaa ei pidättele enää mikään! Tiitus ei tosin suosittele hissiä, herra on hieman pelokas joutuessaan kyseiseen laitteeseen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihminen kiittää kuvakehusta.
      Mä pääsin tänään sinne hissiin! Ei ollu yhtään pelottavaa, eikä ulkonakaan ollu yhtään pelottavaa. Harmitti vaan kun oli pakko tulla sitte lopulta sisälle.
      -Punkku

      Poista
  11. Mahtava kuvakulma hyppykuvassa :D Toivottavasti Punkku keskittyy jatkossa vain siihen persiljaan ja jättää kellarin arvoituksen arvoitukseksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Punkkua ei niin kellari kiinnosta, mutta mua sitäkin enemmän...
      -Pena

      Poista
  12. Ei kyllä kannattaisi lähteä portaikossa ryntäilemään, ei. Saa vielä ihminen sydärin sen vuoksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jostain sydäristä toi ihminen puhu, kun se mun perässä tuolla kulki...
      -Pena

      Poista
  13. Siellähän on seikkailtu! Voi kun Punkku näyttää niin onnelliselta huiskansa kanssa ja Raku oisi niiiin kade Penan pedistä, jos näkisi kuvat! :D

    Huima hyppykuva ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon sellanen seikkailija! Pitää sitä vähän olla jännitystä elämässä. Penska on just tollanen kun se saa huiskan, kaappaa sen ihmiseltä, ja sitte menee jonnekin nurkkaan söpöilemään. Raku voi tulla tänne kokeilee tota petiä kyllä, vai onks liian pitkä matka, ihminen väittää, että on.
      Ihminen kiittää kuvakehusta.
      -Pena

      Poista
  14. Wau, pääsit rappusiin asti!!! Mäkin kävin kerran hiippailemassa rapussa, mutten uskaltanut kyllä juosta mihinkään, vaan hipsuttelin varovaisin askelin kohti tuntematonta. Ja sit mua vietiinkin jo takas, tylsääää!

    T:Roope

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, rapussa oli kiva juosta! En kyllä tiiä meenkö enää uudelleen, kun kaikki sanoo, että siellä on jotain vaarallista, ja että ihmiselle tulee se joku sydäri jos mä lähden tolleen juoksentelee.
      -Pena

      Poista
  15. Onnea uuteen kotiin! Ja kauhea, ei noin sais karkailla..Nuuttikin välillä koittaa, mutta on vähän pelkuri ainakin vielä, ja menee nurkkaan lyttyyn. Sieltä sen saa napattua takaisin syliin.

    " ja Punkkua ei kiinnostanu, se söi vaan persiljaa." :'DD Sulla on jotenkin niin hauska tyyli kirjottaa! Mua harmittaa kun nää sun postaukset ei ikinä tuu tonne mun ilmotuksiin minne muutkin, vaikka oon joka paikasta napauttanut itteni sun lukijaksi :( Joten meinaa aina mennä ohi nämä, koitan ehtiä aina tarkkailemaan löytyykö uutta tekstiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Me kyllä kaikki tykätään tästä uudesta kodista tosi paljon, että eiköhän tästä vielä onnela tule.
      -P&P&i

      Bloggerin tiet on hieman mystiset välillä, mulla on myös lukuluettelossa blogeja, jotka ei tuu näkyviin lukulistalle ikinä, tai sitten tulevat päivän, pari sen jälkeen, kun teksti on julkaistu. Mitään yhtenäistä kaavaa en oo huomannu, mikä tuon vois aiheuttaa.
      Kivaa, että pidät kirjoitustyylistä! Hauska saada siitäkin kommenttia, joskus sitä miettii, että kuulostaakohan kaikki ihan pölhöltä. :D
      -ihminen

      Poista
  16. Hui mikä pakomatka! Ei Pena kuule kannata ihan noin paljoa seikkailla. Mutta... Mistä saa tuollaisia petejä, joissa kissa jopa nukkuu? :o

    Punkku, oot kyllä slevästi hurja lentäjä!

    Onnea uuteen kotiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä aina välillä voi vähän seikkailla. Ehkä. Meillä on kaks petiä, joissa mä nukun, toisen ihminen osti kerran jostain näyttäytymisestä ja toi kuvissa oleva on jostain ihan tavallisesta kaupasta. Kyllähän siihen monta kuukautta meni ennen kuin kumpaankaan suostuin menemään.
      -Pena

      Aina pitää lentää, kun tilaisuus tulee!
      -Punkku

      Kiitos, me uskotaan, että tämä on hyvä, ja onnellinen koti vielä pitkään!
      -P&P&i

      Poista

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)