6.8.2016

Vierailulla Viitasaaren Tassulinnassa

Suunnilleen viikko sitten perjantaina pakkasin pojat rattaisiin, ja vein tyypille hoitoon, sillä lauantaina lähtisin vierailulle Tassulinnaan. Lauantaina herätys oli ennen viittä, ja ennen kuutta lähti paikallisliikenteen bussi kohti asemaa. Asemalta matka jatkui Onnibussin kyydissä kohti Viitasaarta. Matkalla torkahtelin vähän, mutta enimmäkseen katselin maisemia, ja välillä metsästin Pokémoneja. Varsinkin Tampereella ja Jyväskylässä, jossa myös oli bussin vaihto, oli örkkejä paljon liikenteessä.
Matka meni mukavasti, vaikka vähän oltiinkin myöhässä. Jyväskylässähän oli ralliviikonloppu, ja olimme välillä aika pitkäänkin ruuhkassa jumissa, mutta onneksi jatkoyhteydet odottelivat Jyväskylässä, niin ei tarvinnut siellä viettää koko päivää.
Viitasaarelle saavuttiin alkuiltapäivästä ja siellä ehdin pari minuuttia katsella ympärilleni ennen kuin kuljetus Tassulinnaan saapui.
Tassulinnassa minulle osoitettiin oma huone, jossa oli myös upea nukkekoti, johon lähtiessä jätin pari pientä uutta asukkiakin (en muistanut ottaa kuvaa!). Huone oli mukava, ja siellä nukuin kaksi yötä oikein hyvin. Talossa oli hiljaista ja rauhallista koko vierailun ajan.
Pepsi ja Max nuuhkivat ensin kenkäni, ja sitten minut. Pääsin heti mukaan leikkeihin ja Emännän tehdessä lounasta tutustuimme Pepsin ja Maxin kanssa toisiimme.
"Onpa herkulliset höyhenet tässä huiskassa!"
"Minä vain pidän tassua tässä höyhenten päällä, en viisi riehua."
Lounaalla sen tajusin ensimmäisen kerran, talossa, jossa on kissoja voi myös syödä ilman, että lautasta pitää vahtia taukoamatta! Pepsi ja Max eivät pyrkineet lautaselle, eivätkä käyneet pöydällä tai pöydän vieressä kerjäämässä! Kuka opettaisi tuon Penalle ja Punkulle???
Lauantaina käytiin tekemässä pieni kierros Viitasaarella, pääsin käymään näkötornissa, josta oli mahtavat näköalat, ja valtasinpa ensimmäisen Pokémon gyminikin. Sitä valtausta ei kauan kestänyt, mutta valtasin kuitenkin. Tassulinnassa ei muuten ollut yhtään Pokémonia koko vierailuni aikana, olimme siis todellakin rauhallisessa paikassa. :)
Viitasaaren timantti
Pääsin myös tutustumaan Valkoon, ihanaan pieneen palleroiseen, jota selvästi ikä jo hieman painaa.

Sunnuntaina aamulla suuntasimme Yläpään Karvakorvan kotieläinpihalle katsomaan ihania eläimiä. Tilalla näimme näitä:
Tilalta palattuamme oli ruoka-aika, jonka jälkeen oltiin sateelta suojassa Tassulinnassa enimmäkseen. Maxin kanssa käytiin metsässä kävelyllä, ja samalla poimittiin vadelmia. Illalla pelattiin ihmisten kesken lautapeliä ja vaikka Tassulinnan isännän kanssa kaikkemme tehtiin, jotta voitto olisi toiselle meistä tullut, meni voitto ylivoimaisesti emännälle kuitenkin. Minä tietty hävisin. Kuvia Tassulinnan pihasta ja puutarhasta:
Maanantaina aamulla heräilin hyvästä unesta rentoutuneena ja pian aamiaisen jälkeen kotimatka jo alkoikin. Kotimatka meni hyvin, ei ollut pahempia ruuhkia ja Jyväskylässä ja Tampereella onnistuin muutaman Pokémoninkin taas pyydystämään. Kotona mietin hetken, hakisinko pojat kotiin vasta seuraavana aamuna, mutta päätin kuitenkin tehdä hakuretken heti ja olihan se ihanaa päästä taas illalla omien kissojen kainaloon nukkumaan.

Kiitos ihanasta viikonlopusta kaikille Tassulinnaan! Punaherukat oli herkullisia ja puutarha ihana. Pinkkikukkaisten mansikoiden mausta odottelen raporttia, kunhan marjat kypsyvät!

Hyvää viikonloppua kaikille toivottelee ihminen, joka aikoo pian lähteä Pokémon-metsälle samalla, kun hakee jotain sapuskaa itselleen.

1. Oikein monipuolinen ja antoisa näyttää retkesi olleen. Kiitos raportista, jota jo tietysti odottelin ;)

1. Sitä tää retki just oli, antoisa ja monipuolinen. Voin suositella retkeilyä Viitasaarelle. :)

2. Ihan kuin olisit ollut ihan hotellilomalla :D Hyvää mainosta meidän matkakohteelle! Upeaa kun kävit!! - Pepsi Max ja emäntä

1. Tuo neliapila on muuten kyllä hyvä löytö; sen mitä talossa on asuttu olen yrittänyt katsella mutten en ole löytänyt. Mansikat ovat pian kypsät ;)

2. Olen mä ollu huonommissa oloissa hotellissa, kuin teillä, että kyllä tätä voi sanoa jo paremman luokan hotellilomaksi. :)
      Neliapilalle kävi vähän köpelösti, se joutui vahingossa pesukoneeseen, ja on nyt entinen neliapila. Toivottavasti ei mennyt onni sinne samaan koneeseen... :D

3. Mahtavan kuuloinen reissu, johon mahtui tosi paljon! Tassulinnassa on varmaan jo loppukesän varauskirja täynnä ;)

1. Oli loistava reissu, suosittelen. :) Ehkä sieltä löytyis alkusyksystä tilaa, jos oikein nätisti kysyis. :D

4. Mukavan kuuloinen kyläreissu :)

1. Reissu oli kaikin puolin mukava (mitä nyt penapunkkuikävä vähän vaivas, mutta senkin pääsi ikään kuin unohtamaan välillä, kun oli Pepsi ja Max lähellä koko ajan).

5. Argh, ralliruuhkat! Onneksi eivät viivyttäneet matkantekoa liiaksi. :)

1. Siinähän se meni mukavasti Pokémoneja etsiskellessä nuo ruuhkatkin. :D

6. Mukava vierailu varmasti Pepsin ja Maxin luona!

1. Niin oli, kuten oli myös eräs toinen vierailu, josta pitääkin kirjoitella pian. ;)

7. Ihanan kuuloinen reissu! :) Kivaa tekemistä loistavassa seurassa ♥ Kisuja, kisuja, kisuja! Minulla on harmillisesti Poksut jääneet, tympii kun ei ole aikaa metsästellä ja työmatkoilla on aina ne samat tutut odottamassa. Meidän työpaikka on tosin ihan mahtava lure ilman lureakin ja Pokestoppiakin pääsee pyörittelemään sisätiloista. :)

1. Oli loistoreissu, taidan käydä joskus uudelleenkin. :)
      Mullakin Pokémonit on vähän jäänyt vähemmälle, mutta kyllä niiden perässä edelleen se 10 - 20 km päivässä tulee vieläkin tarvottua. Varmaan tossa kun loma taas pian loppuu, loppuu noi pitkät lenkitkin. Töissä onneks on myös yks Pokéstop niin, että saa sisältä pyöriteltyä, ja tauolla ehtii just kiertää lenkin, jolla on kuus tai seitsemän stoppia. :)

Tähän saapi kertoa mitä on mieltä meidän höpinöistä! :)